Veravu Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 För någon dag sedan så köpte jag en apple för 38,00 men fick ingen bekräftelse på mail om att jag gjort köpet. Igår så betalade jag räkningar och annat från mitt kort vilket innebär att jag för tillfället är luspank. Skulle däremot dra hem en gratis app igår och då säger iTunes att jag måste ändra betalningssätt. Innebär det att de har gjort en rservering på min betalning och att jag inte kan ladda hem fler appar förrän jag betalar 38 kr? Eller är det något annat som är fel? Har kunnat ladda hem betalappar förut, utan några problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zpaz6969 Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Japp. Dom brukar dra pengar från kortet, typ 3 dagar efter man laddat ner appen. Så du kan gå in och lägga in ditt kortnummer igen när du har pengar på kortet. Under den tiden kan du inte ladda ner några appar oavsett om dom är gratis eller ej. tips. Gör som jag gjorde. Startade upp ett nytt konto där jag lägger över lite pengar varje månad som enbart är för Itunes och appar. Ifall det skulle bli kapad så blir man bara av med småpengar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veravu Posted August 31, 2012 Author Share Posted August 31, 2012 1346404447[/url]' post='1565982']Japp. Dom brukar dra pengar från kortet, typ 3 dagar efter man laddat ner appen. Så du kan gå in och lägga in ditt kortnummer igen när du har pengar på kortet. Under den tiden kan du inte ladda ner några appar oavsett om dom är gratis eller ej. tips. Gör som jag gjorde. Startade upp ett nytt konto där jag lägger över lite pengar varje månad som enbart är för Itunes och appar. Ifall det skulle bli kapad så blir man bara av med småpengar oj, så du menar att man kan bli av med sina pengar när man laddar appar från iTunes eller applestore? (hellt utanför ämnet men, ja) hoppas att det inte är något sånt... för jag laddade hem appen via en reklam i en annan app. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zpaz6969 Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 oj, så du menar att man kan bli av med sina pengar när man laddar appar från iTunes eller applestore? (hellt utanför ämnet men, ja) hoppas att det inte är något sånt... för jag laddade hem appen via en reklam i en annan app. Nej, det har aldrig hänt mig, men det är ganska skönt och veta också hur mycket man gör av med på appar varje måndag Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsarkon Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 1346453650[/url]' post='1566162']Nej, det har aldrig hänt mig, men det är ganska skönt och veta också hur mycket man gör av med på appar varje måndag Är måndagar dagen då du shoppar loss massor på appar? ;-) Nej, jag antar att du har auto-correct igång. Jag tycker också att iTunes-presentkort är en utmärkt idé. Det är mycket säkrare och enklare än att tjafsa med kortnummer och hålla reda på banksaldo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veravu Posted September 1, 2012 Author Share Posted September 1, 2012 1346488206[/url]' post='1566196']Är måndagar dagen då du shoppar loss massor på appar? ;-) Nej, jag antar att du har auto-correct igång. Jag tycker också att iTunes-presentkort är en utmärkt idé. Det är mycket säkrare och enklare än att tjafsa med kortnummer och hålla reda på banksaldo. Det är faktiskt sant, så slipper man krångla om det skulle bli som för mig. Fattig student som inte ens kan betala en app på 38,00. Haha, kör nog på presentkort hädan efter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.