Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Pivotfunktion i Apple TV?

qri

Recommended Posts

Hej!

Två frågor.

1. Tänkte koppla en Apple TV till en monitor i pivotläge via HDMI eller DVI. Stödjer Apple TV detta?

2. Kan jag streama (skärmdubblera) till flera Apple TV:s samtidigt?

1. Tänkte koppla en Apple TV till en monitor i pivotläge via HDMI eller DVI. Stödjer Apple TV detta?

Det har jag väldigt svårt att tänka mig. TV visas på bredden, inte på höjden.

Det har jag väldigt svårt att tänka mig. TV visas på bredden, inte på höjden.

Jag skall koppla till en datorskärm inte till en TV. Vad jag läst kan man välja att macen skall anpassa sig till den skärm man kör AirPlay emot och undrar då om det även funkar i pivotläge.

Kan man "airplaya" mot flera appletv Samtidigt?

Jag skall koppla till en datorskärm inte till en TV. Vad jag läst kan man välja att macen skall anpassa sig till den skärm man kör AirPlay emot och undrar då om det även funkar i pivotläge.

Det spelar ingen roll att det är en datorskärm. Apple TV är i första hand avsedd för att spela TV (eller film) och det visas som sagt alltid på bredden. Så därför har jag svårt att tänka mig att det skulle funka att visa något på höjden.

• 5 weeks later...

de spelar ingen roll hur många Apple TV man har i hemmet antar jag? tänkte köpa mig en till men de kasnke bara kommer upp som Apple TV 2 i iTunes eller?

Det spelar ingen roll att det är en datorskärm. Apple TV är i första hand avsedd för att spela TV (eller film) och det visas som sagt alltid på bredden. Så därför har jag svårt att tänka mig att det skulle funka att visa något på höjden.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...