Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa Imac eller vänta på release 2013?


oscasp1

Rekommendera Poster

 

erge/

 

Är du seriös?? Allt? Själv tycker jag att det är rätt mycket man inte kan känna igen sen Jobs gick bort,och det är inte till det bättre

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Det skrivs här ofta om hur lagren är slut (många är slut eller har ngt enstaka ex inne). Kan det inte vara så att även dom större elkedjorna går och väntar på nya imacs utan att ha en aning om när dom kommer och därför inte vågar hålla lager? Isåfall har vi ingenting att hoppas på. Inga rykten, inga delar som läckt ut. Det ända som tyder på att apple kommer släppa nya imac över huvud taget är att dom annars borde ha sagt det tidigare....... Fan gå ut och säg som det är. Jävla fjortisar hålla allt hemligt. Många vill ju köpa men väntar. Visste jag att inget kommer förens nästa sommar så hade jag ju för fan tagit ett beslut här och nu!!! Ger det till december sen bygger jag en pc för mina sparade 20000 som är ful som stryk men piskar 2011 imac flera gånger om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skrivs här ofta om hur lagren är slut (många är slut eller har ngt enstaka ex inne). Kan det inte vara så att även dom större elkedjorna går och väntar på nya imacs utan att ha en aning om när dom kommer och därför inte vågar hålla lager?

 

Nej. Apple stryper bara levernaserna plötsligt över hela jorden. Sen lika plötsligt lanseras nya. Men det brukar vara kortare tid mellan att det sinar och att det kommer nya. Det KAN vara så att iPhone 5 har fått lanseringen av iMac att bli lite senare än vad de tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med slut överallt, vad menas med det?

Tittade just i Apples svenska nätbutik, alla grundmodeller finns i lager och om man ändrar lite så ändras det till "Färdig att skickas: 1–3 arbetsdagar". Så datorer finns och produceras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

erge/

 

Är du seriös?? Allt? Själv tycker jag att det är rätt mycket man inte kan känna igen sen Jobs gick bort,och det är inte till det bättre

 

 

 

Jag är helt övertygad om att Apple har en affärsmodell som har längre framförhållning än 1-2 år fram i tiden. Dvs att det vi ser nu i produktväg är vad Apple har åstadkommit med Steve Jobs vid rodret.

 

Vad exakt är det du inte tycker att man kan känna igen sen Steve Jobs gick bort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker vänta på ny iMac. Har tänkt byta från PC till Mac men har väntat så länge nu att jag fortsätter vänta tills den kommer.

Kan ej förstå att Apple inte vill tala om när den kommer.

Vore ju tråkigt att köpa en ny iMac nu om det kommer någonting nytt ganska snart.

Vad tror ni skillnaden är på den nuvarande och den nya är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker vänta på ny iMac. Har tänkt byta från PC till Mac men har väntat så länge nu att jag fortsätter vänta tills den kommer.

Kan ej förstå att Apple inte vill tala om när den kommer.

Vore ju tråkigt att köpa en ny iMac nu om det kommer någonting nytt ganska snart.

Vad tror ni skillnaden är på den nuvarande och den nya är?

 

Tveksamt om det blir någon större uppgradering. Men ivy bridge är ju ett faktum, bättre gpu, ssd som standard, absolut ingen retinaskärm eller ny design. En spec-uppgradering helt enkelt.

 

Men det är ju helt klart vettigt att vänta om man inte är i ett väldigt stort behov av en ny datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad tror ni skillnaden är på den nuvarande och den nya är?

 

Det står ett antal gånger i denna tråden. För MacBöckerna rör det sig om ca 10-20% bättre processorkraft och grafiken fick ett lyft. Sen beror det ju på vilka processorer och grafikkretsar man väljer till iMacen men det borde bli ungefär lika mycket bättre. USB 3 är väl det största lyftet man gissar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är många som väntar. Saxat ur Macrumors från idag:

"Several other reports have indicated that production on the new 13-inch Retina MacBook Pro is underway ahead of a launch later this month, with new iMacs also said to be in the works. Retail shortages of the Mac mini may suggest that an update to Apple's entry-level desktop is also coming, although specific rumors about updated Mac mini models have been lacking. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar man hoppas på en iMac release i samband med den väntade iPad mini den 23okt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller Apple vet man ingenting om releaser. Strategiskt borde de vänta tills värsta hypen av iPhone 5 har lagt sig. Det bästa vore att lansera iMacen i början på hösten men där kom ju iPhonen i stället så nästa "bra" tillfälle är lagom före jul typ 1 december för att sno åt sig julklappspengarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1350219114[/url]' post='1578502']

Fler rykten om ny iMac, nu med tunnare design.

Äntligen lite rolig läsning om iMac! Hoppas det stämmer och att något är på gång väldigt snart nu!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller Apple vet man ingenting om releaser. Strategiskt borde de vänta tills värsta hypen av iPhone 5 har lagt sig. Det bästa vore att lansera iMacen i början på hösten men där kom ju iPhonen i stället så nästa "bra" tillfälle är lagom före jul typ 1 december för att sno åt sig julklappspengarna...

 

 

 

Det skulle ju vara den mest genomtänkta Strategin från Apple !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju vara den mest genomtänkta Strategin från Apple !

 

Simpel marknadsföringslogik... common knowhow... NÄr är det mest och bäst priser? När folk har mest pengar och köpvilja. I mataffären gäller veckosluten och särskilt sista helgen då alla fått lön. I värmebranchen ( som jag jobbat med ) är det sensommaren och hösten som är "allt". Syns man inte då är man överkörd. Osv osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt som händer nu och säkert ett par år framöver inom Apple är Steve Jobs verk. Så ja, det hade hänt.

 

 

 

 

GARANTERAT !info%20(31).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler rykten om ny iMac, nu med tunnare design.

 

 

Om rykte stämmer att iMac blir mer slim så verkar det som att displayen limmas fast och där med blir det svårare att uppgradera och reparera. Apple fortsätter att låsa oss ute och försvårar reparation med MBPR 13". Det är bara hoppas på att Apple "bara" slimmar iMac utan att låsa oss ute och försvåra reparation....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas mest på en ny iMac i kvällens uppdatering! Enligt rykterna som ni redan presenterat här ovan om att iMac bli smalare, så hoppas jag verkligen det beror på att de tagit bort CD/DVD-läsaren! Konstigt nog vill jag ha ett 24"-alternativ, för 21 är för litet och 27 är för stort!

 

Kommer nog köpa nya iMac (om det blir en uppdatering) men för att inte hamna i samma fälla som jag gjorde när nuvarande modellen lanserades (med de gula skärmarna, repor, konstiga ljud osv) så ska jag nog vänta tills de första kunderna recenserat datorn!

 

iPad mini, kan inte tänka mig att de gör ett stort event för att presentera en mindre iPad? Det måste ju handla om deras datorer denna gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas mest på en ny iMac i kvällens uppdatering! Enligt rykterna som ni redan presenterat här ovan om att iMac bli smalare, så hoppas jag verkligen det beror på att de tagit bort CD/DVD-läsaren! Konstigt nog vill jag ha ett 24"-alternativ, för 21 är för litet och 27 är för stort!

 

Kommer nog köpa nya iMac (om det blir en uppdatering) men för att inte hamna i samma fälla som jag gjorde när nuvarande modellen lanserades (med de gula skärmarna, repor, konstiga ljud osv) så ska jag nog vänta tills de första kunderna recenserat datorn!

 

iPad mini, kan inte tänka mig att de gör ett stort event för att presentera en mindre iPad? Det måste ju handla om deras datorer denna gång.

 

 

Jag vill ha 27" eller 30" iMac !!

 

Det viktigaste är att man kan byta/uppgradera RAM själv. Att skruva på 2 skruvar, lyfta bort locket, ta ur RAM och sätta i nya RAM och återmontera lock + skruvar. Detta finns på den nuvarande iMac så jag förutsätter att på refreshen även kommer att ha detta. Nästa steg är väl att dem introducerar i refreshen ett sätta att byta SSD på ett enkelt sätt. Men om ryktet stämmer att dem skall limma fast displayen så låter det mer som att Apple fortsätter att låsa oss ute som man har gjort med MPA och MBPR.

 

 

Inte långt kvar nu . . ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jamän dåså. Det är bara för alla sugna att beställa. Observera att 21" har långsammare hårddiskar 5200 rpm som i bärbara. Varför? Ska forska i detta.....fundersam.gif Dessutom verkar det vara fastlödda RAM-minnen i 21" men riktiga kortplatser i 27"........utskallning.gif

post-363-071195700 1354273182_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...