Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa Imac eller vänta på release 2013?


oscasp1

Rekommendera Poster

Var på Mediamarkt i morse och skulle köpa en Imac men dom var tvärslut,fans inga på lager varken 21 eller 27 tumare. Säljaren var säker på att det skulle släppas nya redan nästa vecka,vad tror ni??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Sitter i samma sits. Blev lite besviken trots att jag ändå inte hade väntat mig något om nya Macar under iPhone 5 eventet.

 

Jag kommer att vänta tills att det släpps nya. Skulle bara kännas korkat och jag skulle utan tvekan ångra mig ifall jag beställer en nu och så kommer en ny och bättre inom väldigt snar framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMacen har gått över tiden så att säga. Förra iMacen kom i maj 2011 så det är mer än dags. De bärbara har visat ungefär vad man kan vänta sig prestandamässigt och ny design tror jag inte på mer än att den kan vara tunnare än någonsin med tanke på att MacBooken krympte. Så 20% tunnare iMac, 20% snabbare och 20% snålare ( kanske.. crossfingers.gif) USB 3 kan vara det mest intressanta som är värt att vänta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på Mediamarkt i morse och skulle köpa en Imac men dom var tvärslut,fans inga på lager varken 21 eller 27 tumare. Säljaren var säker på att det skulle släppas nya redan nästa vecka,vad tror ni??

 

Whoot? Vad är detta? Tror ni att det finns en möjlighet att dom gör en smyguppdatering av Imacs nu på onsdag? Har hört på annat håll att lager på Applestore i USA är slutsålda och att det står att dom får in nya Imacs på Onsdag... Jag hoppas verkligen dom släpper nya imacserien snart för börjar bli oerhört otålig...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whoot? Vad är detta? Tror ni att det finns en möjlighet att dom gör en smyguppdatering av Imacs nu på onsdag? Har hört på annat håll att lager på Applestore i USA är slutsålda och att det står att dom får in nya Imacs på Onsdag...

 

 

 

 

Kanske..... kanske inte. Ingen vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvänta er ingen ny eller revolutionerande design på iMac, om den skulle få det skulle nog Apple släppa den vid ett specialevent. Men när de behåller i stort sett samma yttre design med flesta förändringarna "under huven" så kan de i princip släppas när som helst.. Det är mycket möjligt att det kommer nya iMacs inom de närmaste veckorna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvänta er ingen ny eller revolutionerande design på iMac, om den skulle få det skulle nog Apple släppa den vid ett specialevent. Men när de behåller i stort sett samma yttre design med flesta förändringarna "under huven" så kan de i princip släppas när som helst.. Det är mycket möjligt att det kommer nya iMacs inom de närmaste veckorna..

 

Jag hoppas du har rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mstore och Netonnet har nu helt slut på iMac. Macoteket har ett par varianter inne men verkar sina där också. Även elgiganten börjar få ont om dom!

Verkar vara nära nu ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mstore och Netonnet har nu helt slut på iMac. Macoteket har ett par varianter inne men verkar sina där också. Även elgiganten börjar få ont om dom!

Verkar vara nära nu ju.

 

GAAAAH! Jag orkar inte vänta längre!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GAAAAH! Jag orkar inte vänta längre!!!

 

 

 

Nä det var kul ett tag men nu får det räcka!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har blivit erbjuden 5000kr för min iMac med följande spec:

 

dec -08

 

Processor 2,66 GHz Intel Core 2 Duo<br style="font-family: verdana; ">Minne 2 GB 800 MHz DDR2 SDRAM<br style="font-family: verdana; ">Grafik ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB

Hdd 1TB

Jag undrar om det är bra betalt och bör jag sälja direkt och invänta nya iMacen eller ska jag hålla på den till nya kommit? Jag kan klara mig några veckor utan dator, men får jag 4500kr sen så behåller jag den till dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämfört med en PC är det ruggigt bra betalt...... Macar är dyrare begagnade men 5 lakan är väl bara att ta emot...? Det lär inte bli bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har blivit erbjuden 5000kr för min iMac med följande spec:

 

dec -08

 

Processor 2,66 GHz Intel Core 2 Duo<br style="font-family: verdana; ">Minne 2 GB 800 MHz DDR2 SDRAM<br style="font-family: verdana; ">Grafik ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB

Hdd 1TB

 

Jag undrar om det är bra betalt och bör jag sälja direkt och invänta nya iMacen eller ska jag hålla på den till nya kommit? Jag kan klara mig några veckor utan dator, men får jag 4500kr sen så behåller jag den till dess.

 

Sälj!

 

Jag skulle inte ens få 5000 kr för min early 2008 24", 3,06 ghz c2d, 4 gb ram, geforce 8800 gs, 500 gb hdd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, nu börjar jag bli extremt otålig....

Kan det vara så att det är en stor uppdatering av iMacen på gång nu eftersom de väntat så extremt länge med den? Om det är en stor uppdatering så borde det väl kommer en presskonferens innan, eller uppdaterar dom bara den hux flux ändå?

 

Eller så kommer det en liten sketen uppdatering bara.......?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MarkusFriman

Kan det bli ett släpp samtidigt som iPad mini 17 okt?

 

Om inte så gräver nog apple sin egen grav på datorfronten, djupt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1349175050[/url]' post='1575189']

Kan det bli ett släpp samtidigt som iPad mini 17 okt?

 

Om inte så gräver nog apple sin egen grav på datorfronten, djupt!

 

Jag hoppas på att det kommer en då också... Gräver sin egen grav? Skulle du verkligen gå och köpa en PC? Det är ju döden........ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MarkusFriman

Nej jag skulle nog bara gå ich lägga mej och sova! Ingen mac ingen dator alls!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast grejen är att om man verkligen behöver en dator nu(som jag) och man inte ens vet om det kommer någon ny Imac i år,och det är tokslut på gamla Imacs överallt,då har man fan inget val! sorgligt men sant,det lutar åt att jag behöver köpa en pc bara för att Apple inte lyckats ta fram nya Imacs. Undrar om det hänt fast Steve Jobs fortfarande levt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MarkusFriman

Fast grejen är att om man verkligen behöver en dator nu(som jag) och man inte ens vet om det kommer någon ny Imac i år,och det är tokslut på gamla Imacs överallt,då har man fan inget val! sorgligt men sant,det lutar åt att jag behöver köpa en pc bara för att Apple inte lyckats ta fram nya Imacs. Undrar om det hänt fast Steve Jobs fortfarande levt?

 

Instämmer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt blir det slut på burkar innan den nya kommer, men denna gången känns det som om det gått tre gånger så lång tid som det brukar.....chockadskeptisk.gif Lite osnyggt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om det hänt fast Steve Jobs fortfarande levt?

 

 

Allt som händer nu och säkert ett par år framöver inom Apple är Steve Jobs verk. Så ja, det hade hänt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...