Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan en registrera produkten.


saramarian

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har köpt min första macbook (air) den 25/8 -12. Köpte med AppleCare protection plan och tänkte idag att jag skulle registrera den. Då måste jag skicka ett inköpsbevis på att jag köpt produkten. Jag försöker göra det men verkar inte gå igenom (får inge bekräftelse på mejlen). Av en anledning så söker jag för att se vad min Air har för garanti och då visar det sig att datorn inte är registrerad och " De kan inte registrera en produkt med det inköpsdatumet".

 

Just nu känner jag mig helt förvirrad och vet inte vad jag gör för fel. Kan jag ringa supporten och be om hjälp utan att de tar en avgift eller?

 

Jag ansökte också om en gratis uppgradering till ML i veckan men den har häller inte kommit (antar att det har med att göra att jag inte har en "registrerad produkt").

 

Tack på förhand för hjälp!

 

Sara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skanna in dina kvitton (se till så de är ordentligt läsliga) och bifoga dem vid ett nytt registreringsförsök. Följ noggrant alla stegen så ska du se att det kommer att funka. Uppdatering till Moutain Lion funkade utan problem för mej (fick först samma felmeddelande om felaktigt inköpsdatum, vilket iofs i mitt fall stämde. Kolla gärna mitt inlägg i vilket jag redogjorde för registrerings- och uppdateringsprocessen:

https://forum.macworld.se/topic/150985-ska-jag-byta-ut-lion-mot-mountain-lion/page__st__20__p__1564315#entry1564315

Och lycka till!

 

Visst kan du ringa supporten, som är gratis i 90 dagar, men du blir bara ombedd/guidad att följa registrerings- och uppdateringsförfarandet, vilket ju måste bli klart innan Apples alla åtaganden gentemot dej kan börja gälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...