Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med iTunessynkning efter byte till ML

niwim

Recommended Posts

Jag gjorde nyligen en "clean install" av ML på min nu väldigt gamla men ack så pigga MacBook. Har för vana att formatera hårddisken sådär en gång om året, men nu för första gången har jag stött på lite problem.

Jag är varken bild-, musik-, eller filmfantast, så jag brukar inte använda mig av iTunes för att synka något av detta. Därför har jag aldrig gjort någon ansträngning för att försöka få med mig datan när jag gör en formatering och ansluter bara min iPhone till datorn som om de var en ny. Har aldrig haft problem med detta tidigare men nu ger helt plötsligt iTunes meddelandet att "iPhonen administreras av en annan dator" och därför vägrar den ansluta. Datorn som administrerar iPhonen är ju förstås den raderade volymen.....

Jag har aldrig haft problem med detta tidigare och först tänkte jag därför att det säkerligen hade å göra med den nya WiFi-synkroniseringen, och jag återställde därför alla inställningar på telefonen, vilket inte hjälpte de minsta.

Har sökt som en galning på nätet men kan inte hitta någon lösning på problemet, någon som hamnat i liknande situation och lyckats lösa problemet?

Hämta upp ditt tidigare iTunes-bibliotek från din TimeMachine säkerhetskopia så borde saken vara vegobiff.

Mountain Lion innebär nya säkerhetsrutiner, det är framförallt det som är den stora skillnaden jämfört med tidigare versioner men nackdelen med höjd säkerhet är att det blir krångligare för användaren...

Har du loggat in/aktiverat itunes?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...