Zence Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Som rubriken säger så har jag uppdaterat till Mountain Lion och efter detta så tar det ca 2 min för varje sida/flik osv att öppna sig i Safari. Jag t ex väljer Aftonbladet och det tar då ca 2 min för att få upp sidan. MYCKET irriterande Kan någon vänlig själ förklara varför och hur jag gör för att snabba upp Safari så som det var innan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Hos mig blev Safari 6 dubbelt så snabb i Mountain Lion jämfört med Safari 6 i Lion... Det enda tillägget jag kör är Click-to-Flash och det är uppdaterat till senaste version. Körde du säker start innan uppdateringen? Har du kört säker start efter uppdateringen? Säker start rensar diverse systemfiler och rekommenderas innan och efter varje uppdatering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsarkon Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Tänk på att, efter nyinstallation av OS X kör Spotlight indexering av dina diskar. Öppna Activity Manager (Aktivitetshanteraren?) och kolla om processen "mds" tuggar på exempelvis 90 % processor-användning. Du kan annars sortera aktivitet efter procent. Du bör kunna klicka direkt i fältet för procent (%) för att se mest/minst aktivitet i OS X. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 En till grej att tänka på är att om TimeMachine kör en säkerhetskopiering så kan även Safari gå långsammare om Safari lägger ut information på hårddisken, för TimeMachine håller hårddisken upptagen. Då kommer Safari igång igen när TimeMachine är klar. När man precis har uppdaterat så är det mycket för TimeMachine att kopiera, vanligtvis flera Gb och det tar sin tid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zence Posted August 29, 2012 Author Share Posted August 29, 2012 Nu har jag gjort en säker start kollat aktivitetshanteraren å det som ligger på topp är Safari webbinnehåll och flash player på ca 5% vardera Time Machine var visst inte ens igång (bra eller dåligt?) Tyvärr så blev det inte bättre fast nu kanske det är nere på ca 1 min. Ska tillägga att det var en vecka sedan jag gjorde uppdatering och det har varit så här sedan dess. Kan jag testa något mer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Testa din uppkoppling... http://www.bredbandskollen.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zence Posted August 29, 2012 Author Share Posted August 29, 2012 En omstart av modemet löste problemet att jag inte tänkte på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Ibland ligger lösningen närmare än man tror... ^^ Bra det är ordnat nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zence Posted August 29, 2012 Author Share Posted August 29, 2012 Ja du ser och tack för tipset hade inte en tanke på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.