LiXo Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Hej Jag är ny med att skapa apps och tänkte leka lite med en tanke. Jag söker efter en tutorial eller liknande som förklarar hur jag kan göra följande: Jag vill ha två cirklar längst ner på skärmen, en blå och en röd. När jag väljer den blåa cirkeln så ska jag kunna lägga ut blå cirklar på skärmen och när jag väljer den röda cirkeln så ska jag kunna lägga ut röda cirklar på skärmen. Cirklarna skall alltså ha bestämda mått. Jag har sökt mycket men hittar inget liknande. Någon som kan ge några tips? *EDIT* Till iphone bör tilläggas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanny Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Sök efter 2D grafik för iPhone utveckling så lär du hitta en hel del. Någon specifik för just de du vill göra lär du inte hitta så du borde lära dig från grunden. Antar du känner till att du måste ha en dator som kör OS X för att utveckla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiXo Posted August 29, 2012 Author Share Posted August 29, 2012 Tack för ditt svar lanny. Ja, det vet jag. Jag är redan "igång" men i dom absolut första stegen Ska söka efter de du tipsade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Har du kollat här: https://developer.apple.com/devcenter/ios/index.action Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.