Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur blir jag osynlig i ett nätverk?


solveig

Rekommendera Poster

Jag delar natverk med flera andra (inte trådlost), och jag kan se i finder vilka som ar på natverket och kan aven gå in på några av de andras filer. Kan jag på något satt dolja mig mac så att man inte ser nar jag ar på? Och hur vet jag att jag inte har några filer på min mac till delning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till äppelmenyn och klicka på Systeminställningar.

Se till att inget är förbockat i "Delning".

Gå även till "Säkerhet och Integritet" och se till att brandväggen är igång och "Aktivera dolt läge" i "Brandväggsalternativ".

Jag tror att det ska räcka. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! De installningarna hade jag, så borde vara saker med andra ord. :)

 

Overst på installningar for brandvagg så kan man bocka av om man vill blockera for ingående forbindelser. Vad hander om jag bockar for den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! De installningarna hade jag, så borde vara saker med andra ord. :)

 

Overst på installningar for brandvagg så kan man bocka av om man vill blockera for ingående forbindelser. Vad hander om jag bockar for den?

Så här står det i Hjälpcenter:

Om du vill att brandväggen ska stoppa alla inkommande anslutningar till tjänster och program som inte räknas som viktiga väljer du ”Blockera alla inkommande anslutningar”.

 

Grundläggande Internettjänster är en uppsättning program som gör det möjligt för datorn att hitta tjänster som erbjuds av andra datorer i nätverket. Den här inställningen förhindrar anslutningar till alla andra typer av delnings- och programtjänster.

 

Det betyder att det antagligen är en god idé att blockera för alla inkommande förbindelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...