Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airplay från Macbook Pro till Apple-TV 3?


HamphusKjellman

Rekommendera Poster

HamphusKjellman

Jag har den senaste versionen av OS X, Mountain Lion (10.8.1), samt den senaste versionen av Apple-TV generation 3 (5.0.2). Är det då möjligt att spegla hela min dataskärm till TV:n genom Airplay? Jag har hört att det är möjligt och att det ska gå att välja "Apple-TV" i bildskärmsvalen, men jag kan inte se någon möjlighet till det vid mina skärminställning (se bifogad bild).

 

Värt att nämna är att Airplay är aktiverat och det fungerar genom iTunes osv, men det är hela skärmen som jag är intresserad av att spegla.

 

Mycket tacksam för svar!

post-57207-022328000 1346180744_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är din Macbook Pro från 2011 eller senare? Om inte så kommer det inte att fungera. Fungerar bara på macar från 2011 och senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är din Mac äldre än 2011 kan du prova airparrot www.airparrot.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HamphusKjellman

Är din Macbook Pro från 2011 eller senare? Om inte så kommer det inte att fungera. Fungerar bara på macar från 2011 och senare.

 

Min Mac är köpt november 2011.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HamphusKjellman

Är din Mac äldre än 2011 kan du prova airparrot www.airparrot.com

 

Det är den inte, den är köpt i slutet av 2011 så därför skulle jag gärna få Airplayen att fungera då det känns väldigt smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Mac är köpt november 2011.

Var det en gammal modell på rea eller den då senaste modellen? När den är köpt säger alltså ingenting. Den kan teoretiskt ha legat på hyllan i flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HamphusKjellman

Var det en gammal modell på rea eller den då senaste modellen? När den är köpt säger alltså ingenting. Den kan teoretiskt ha legat på hyllan i flera år.

 

Rea var den inte på i alla fall. Köpte den till fullpris på apple.se. Kan man ta reda på det i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rea var den inte på i alla fall. Köpte den till fullpris på apple.se. Kan man ta reda på det i datorn?

Ja, då så. På Apple Store säljs inga gamla modeller.

 

Äpple-menyn-->Om den här datorn-->Mer Info.

Där står det något liknande detta:

Maskinvaruöversikt:

 

Modellnamn: MacBook Pro

Modellidentifierare: MacBookPro8,2

Processornamn: Intel Core i7

Processorhastighet: 2 GHz

Antal processorer: 1

Totalt antal kärnor: 4

L2-cache (per kärna): 256 K

L3-cache: 6 MB

Minne: 8 GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HamphusKjellman

Ja, då så. På Apple Store säljs inga gamla modeller.

 

Äpple-menyn-->Om den här datorn-->Mer Info.

Där står det något liknande detta:

Maskinvaruöversikt:

 

Modellnamn: MacBook Pro

Modellidentifierare: MacBookPro8,2

Processornamn: Intel Core i7

Processorhastighet: 2 GHz

Antal processorer: 1

Totalt antal kärnor: 4

L2-cache (per kärna): 256 K

L3-cache: 6 MB

Minne: 8 GB

 

Ser nu precis att det står "mitten 2010" under "Om den här datorn"... Innebär det då att jag inte kommer kunna använda AirPlay på det sättet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser nu precis att det står "mitten 2010" under "Om den här datorn"... Innebär det då att jag inte kommer kunna använda AirPlay på det sättet?

Det låter konstigt. Då kan du inte ha köpt den hos Apple i november 2011. Säkert att det inte var 2010?

 

http://support.apple.com/kb/HT5404?viewlocale=sv_SE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HamphusKjellman

Det låter konstigt. Då kan du inte ha köpt den hos Apple i november 2011. Säkert att det inte var 2010?

 

http://support.apple...iewlocale=sv_SE

 

Nu när jag tänker efter så var jag ett år fel i mitt huvud... Då var det uteslutet med den metoden, tråkigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag tänker efter så var jag ett år fel i mitt huvud... Då var det uteslutet med den metoden, tråkigt!

Kolla på Airparrot som Polken tipsar om, se tidigare i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HamphusKjellman

Är din Mac äldre än 2011 kan du prova airparrot www.airparrot.com

 

Fungerar det bra? Jag har hört både de ena och andra med att det laggar vid filmuppspelning och även att det inte har stöd för ljud (men det kanske var förr?). Då det kostar pengar känns det inte så attraktivt att köpa det för att testa utan att veta lite om det innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det bra? Jag har hört både de ena och andra med att det laggar vid filmuppspelning och även att det inte har stöd för ljud (men det kanske var förr?). Då det kostar pengar känns det inte så attraktivt att köpa det för att testa utan att veta lite om det innan.

Du kan testa gratis en begränsad tid hur det funkar på DIN utrustning. Kollade du inte ens hemsidan? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...