lbkb Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Hej ! Nu ska jag köpa en ny Macbook Pro. Mitt Xbox 360 gick just sönder så nu vill jag kanske kunna lira något spel på min dator. Såg nu att Empire - Total War kommer till Mac. Skulle en Macbook Pro med denna prestanda klara det? 2,5 GHz Dual-Core Intel Core i5 Turbo Boost upp till 3,1 GHz 4 GB 1 600 MHz minne 500 GB hårddisk (5 400 varv/min)1 Intel HD Graphics 4000 Spelet har inte släppts än men de systemkrav jag har kunnat hitta är: Minimum system requirements call for a 2.0GHz Intel Mac with at least 4.0GB RAM, 256MB or better graphics card, and Mac OS 10.7.4 or later. The game does not support the following graphics cards: ATI X1xxx series, ATI HD2xxx series, NVIDIA 7xxx series and Intel GMA series. Om det ej går.. vad är det som brister, grafikkortet? Går det att byta grafikkort ? Om ja, vilket skulle jag köpa då? Kan ingenting om prestanda och hårdvara så är tacksam för alla möjliga svar och hänvisningar! Tack på förhand! /Leo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ollie Williams Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Det borde funka efter den specifikationen. Dock kommer spel ofta med två systemkrav - minimi och optimal. Har man precis så att man klarar minikravet - som i detta fallet - kommer man kunna spela, men på låga grafikinställningar och fläktar som går på fullvarv. Jag skulle inte köpa den datorn om jag verkligen ha något att spela på. Då bör du har ett dedikerat grafikkort som i 15'' modellerna. Det går inte att byta grafikkort på en Macbook Pro. Ett tips kan vara att vänta till spelet släppts och sedan googla. Ofta finns youtube videos etc. där folk visar hur spelet flyter på olika burkar. //KJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbkb Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 Det borde funka efter den specifikationen. Dock kommer spel ofta med två systemkrav - minimi och optimal. Har man precis så att man klarar minikravet - som i detta fallet - kommer man kunna spela, men på låga grafikinställningar och fläktar som går på fullvarv. Jag skulle inte köpa den datorn om jag verkligen ha något att spela på. Då bör du har ett dedikerat grafikkort som i 15'' modellerna. Det går inte att byta grafikkort på en Macbook Pro. Ett tips kan vara att vänta till spelet släppts och sedan googla. Ofta finns youtube videos etc. där folk visar hur spelet flyter på olika burkar. //KJ Tack för svar! Ok, så om jag ska använda min Macbook Pro så rekommenderar du mig att köpa Macbook Pro 15''. Klarar den av de flesta spelen då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
simris15 Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Jag köpte en macbook pro 15" för bara några veckor sen och den klarar att köra på max på följande spel: lol, Aion. Valde 15" utan retina Link to comment Share on other sites More sharing options...
simris15 Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Fast det körs i bootcamp...alltså windows 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ollie Williams Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Tack för svar! Ok, så om jag ska använda min Macbook Pro så rekommenderar du mig att köpa Macbook Pro 15''. Klarar den av de flesta spelen då? 15'' har dedikerad grafik är presterar betydligt bättre än 13'' i spelsammanhang. Sedan säger ju ryktet att en 13'' MBP Retina är att vänta. Kanske kan den tänkas vara utrustad med bättre grafik än den vanliga, men det är bara spekulation. Men din fråga är svår att svara på. Det beror helt på vad du har för krav. En laptop är ju inte det optimala att spela på, men det finns såklart många laptops som klarar att köra de flesta spelen med hyfsade grafikinställningar. Googla "System requirements" för de spel du är intresserad av så får du en bild av vilken konfiguration du behöver. //KJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ApplescriptPRO Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Min Macbook pro som är 2,6 år gammal klarar rome total war och Call of duty 4 perfa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.