Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tisdagshumor: Apple kills Star Trek


kiwi

Rekommendera Poster

Så en kritiserar ospecificerat, vilket innebär minskad trovärdighet, och den andre bygger gigantiska halmgubbar av den kritiken?

Jag har varit specifik och tänker inte ta åt mig av din godtyckliga, implicita kritik för att du tycker att jag drivit diskussionen för långt.

Tänk efter lite. Vad gör man på ett forum? Jag ser ingen anledning till att ge vika för husfridens skull när det är så uppenbart att motparten har fel. Åt helsike fel till och med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den lagen du försvarar gäller inte i Europa, av den enkla anledningen att våra lagar är bättre på att skydda dels patent och dels innovation. Jag har ingen anledning att försvara en Kalifornisk lag som fungerar sämre än våra europeiska lagar. Varför i helvete har du ett behov av att göra det?

Därför att när jag gick igenom punkterna där Apple vann så verkar det senaste domstolsutslaget högst rimligt.

Vilken byfåne som helst kan se att Samsung varit en stygg gosse och tagit saker som inte var deras att ta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, kan jag utgå från att du kommer att vara en lika ivrig försvarare av Samsung när (inte om) Apple fälls enligt Koreansk lag? Det finns en grundläggande detalj du inte förstått om amerikansk patentlagstiftning, och som jag utgår från att du inte förstår även om man skriver det på näsan på dig, och det är att den är strikt protektionistisk. Den dom du säger att vilken byfåne som helst kan se är rimlig, den är bara rimlig från Cupertinos horisont. Inte från Falköpings, Stockholms, Berlins, eller Tokyos. Den lagen gäller nämligen inte där. Hur svårt är det för dig att förstå att patentlagar inte är globala, och att amerikansk patentlagstiftning är protektionistisk och svepande.

Nej jag vet det. Jag är ingen jurist och erkänner glatt att kunskaperna är ungefär lika mikroskopiska som intresset. :lol:

Vad jag kände spontant var att vilja ge Apple rättvisa därför att de blivit illa behandlade av arga och fräcka konkurrenter.

Samsung kan gott försöka vinna på egna meriter, inte andras, och helheten skulle helt klart förlora på om Apple beslutade sig för att upphöra med vissa verksamheter pga för dålig förtjänst pga konkurrenter som stulit för mycket.

 

Jag läste också någonstans att rättegången Apple vs Samsung egentligen var Apple vs Google och deras Android som ju Jobs sa att han kunde tänka sig "att använda kärnvapen mot". Ungefär så i alla fall. "I'm going to destroy Android, because it's a stolen product. I'm willing to go thermonuclear war on this."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem förlorade egentligen förutom Samsung?

Jo, du och jag!

Microsoft, Nokia och RIM är de stora vinnarna i den här patentstriden.

Det trodde du inte va, mikaellq?

Artikel här.

 

En federal domare med helt andra än dina synpunkter på USA's patentlagar kan du läsa om här.

 

Äntligen dags för en pudel kanske?

Nä, det är nog att begära alldeles för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem förlorade egentligen förutom Samsung?

Jo, du och jag!

Microsoft, Nokia och RIM är de stora vinnarna i den här patentstriden.

Det trodde du inte va, mikaellq?

Artikel här.

 

En federal domare med helt andra än dina synpunkter på USA's patentlagar kan du läsa om här.

 

Äntligen dags för en pudel kanske?

Nä, det är nog att begära alldeles för mycket.

Jag skiter i vilket, konstaterar bara att väldigt få utom Samsung vinner på att låta Samsung fortsätta kopiera.

Genom att smälla dem på fingrarna så tvingas de till att bli VERKLIGT kreativa. Exakt hur skiter jag fullständigt i också, så länge de inte förstör för dem som redan och verkligen ÄR kreativa: Apple.

 

Microsoft tycker jag har varit ganska duktiga för en gångs skull.

Metro, eller vad det nu heter för stunden, är riktigt snyggt och jag har svårt att se likheterna med iOS där, utom om man möjligtvis börjar jämföra gester och annat av den mera praktiska arten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta nu - den undre delen av bilden visar en Apple-docka (i en Apple-dator),

och den övre delen ska vara Samsungs motsvarighet. Rätt så?

Och?

Men det ser du väl att Samsung har haft Apples docka i åtanke när de gjorde sin lösning! tappahakan.gif

 

 

 

 

 

 

 

;):lol:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...