Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny farlig Javabugg upptäckt


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Ännu en anledning att ha kvar Snöleopard, då kan man inte ens ha Java 7... totaltgalen.gif

Fast det är väl inte så många som har Java installerat öht, det kommer ju inte längre med systemet och behovet av det är ganska litet. Jag har inte installerat Java, och har inte märkt några problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ja, avinstallera skiten då! Eller stäng av det här:

 

post-5952-085564000 1346167512_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är väl inte så många som har Java installerat öht, det kommer ju inte längre med systemet och behovet av det är ganska litet. Jag har inte installerat Java, och har inte märkt några problem...

Jag skojade bara lite med att jag inte kan ha problem med Java 7 för jag kan inte ens installera det, förstår du. :)

 

Ja ja, avinstallera skiten då! Eller stäng av det här:

Klicka gärna ur rutorna, också, så stängs det av helt, som jag har gjort. :)

 

post-28798-047510600 1346177766_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag stänger av Java så kan jag inte läsa artikeln som länkas till hos MacWorld. Lite moment 22 över det hela. Nu har jag visserligen Java 6, men för att kunna läsa om en farlig Java-bugg och om hur jag ska skydda mig måste jag alltså ha Java påslaget och därmed riskera att bli utsatt för hackare :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mig veterligen inte Java installerat, och jag kan läsa artikeln utan problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser man om man har Java installerat? När jag dubbelklickar på Java-inställningar i Verktygsmappen får jag upp en dialogruta som säger

 

 

Jag gissar att det kan implicera att mitt system är Java-fritt. Jag dricker ju sällan kaffe, så inget java är spillt i tangentbordet.

Och du kan läsa artikeln nedan?

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.462453/ny-farlig-javabugg-upptackt?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MacWorldArtikelimport+%28MacWorld+artikelimport%29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du kan läsa artikeln nedan?

 

http://macworld.idg....rtikelimport%29

 

Jag har java 6 installerat men avaktiverat och jag kan läsa nyheten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va f*n, nu kan jag också läsa sidan :blink:

 

Nåja, då lämnar jag Java inaktiverat. Men vad ska man ha Java till egentligen? Kanske finns i annan tråd i och för sig, kanske letar sen i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va f*n, nu kan jag också läsa sidan :blink:

 

Nåja, då lämnar jag Java inaktiverat. Men vad ska man ha Java till egentligen? Kanske finns i annan tråd i och för sig, kanske letar sen i så fall.

 

 

Spelar du online poker används java

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat Bo_Hs förslag?

Japp, samma resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här hittade jag. Har fetat det som motsäger vad jag hört idag. Men åsikterna går väl isär.

 

Varför behöver jag Java?

 

Det finns en mängd program och webbplatser som inte fungerar om du inte har Java installerat, och allt fler skapas varje dag. Java är snabbt, säkert och tillförlitligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter vad jag hört så minskar behovet av Java på klientsidan för varje dag som går...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade Marathon igår och fick problem när jag skulle spara. Hade stängt av Java då men efter att jag aktiverade det så försvann problemet. Är dock inte helt hundra på att det var orsaken eftersom det gick bra att spara några gånger innan problemet uppstod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade Marathon igår och fick problem när jag skulle spara. Hade stängt av Java då men efter att jag aktiverade det så försvann problemet. Är dock inte helt hundra på att det var orsaken eftersom det gick bra att spara några gånger innan problemet uppstod.

Kan du inte slänga ut java 7 och installera java 6 istället? Då borde du vara säker. Jag har java 6 SE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag stänger av Java så kan jag inte läsa artikeln som länkas till hos MacWorld. Lite moment 22 över det hela. Nu har jag visserligen Java 6, men för att kunna läsa om en farlig Java-bugg och om hur jag ska skydda mig måste jag alltså ha Java påslaget och därmed riskera att bli utsatt för hackare :armskeptisk:

 

 

Kan du inte slänga ut java 7 och installera java 6 istället? Då borde du vara säker. Jag har java 6 SE.

Jag har Java 6, se tidigare inlägg i denna tråden, citerat ovan. Men anledningen till att jag stängde av det var för att alla här verkar tycka att det är ett skitprogram som inte behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... alla här verkar tycka att det är ett skitprogram som inte behövs.

Jag sätter på Java när jag vill köra en jar-fil som inverterar bilder i mängd. Men det är ju inte ofta! totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel, men Java är ju inget program man jobbar i, det bara installeras så du kan köra dina spel mm. Och då är ju behovet av svensk version ganska begränsat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyberduck behöver Java. Hmm, bör nog leta rätt på en annan FTP-klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...