Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Backup med Time Machine

t80196

Recommended Posts

Min backup med min Time Machine har funkat klockrent från start.

Men helt plötsligt får jag detta felmeddelande:

"Avbilden "/Volumes/Data-1/Mats Grimmes iMac (2).sparsebundle" för säkerhetskopiering används redan.

Senaste säkerhetskopiering: 5 augusti 2012"

Vad skall jag göra, har någon nåt råd?

Mats Grimme

Om du inte visste det så kan jag rekommendera dig att ta hem det lilla programmet timemachine editor, med det kan du själv ställa in hur ofta timemachine skall ta backup, för med default läge tar den ju backup stup i kvarten. Jag ber om ursäkt för att jag inte har ett svar på din fråga,men tänkte att jag skulle tipsa om detta lilla program som är bra för att ställa in timemachine med

• 2 months later...

Kör en kontroll av den externa hårddisken genom Skivkontroll (ligger i mappen Verktygsprogram). Troligen har något hänt med den externa hårddisken som gör att TimeMachine strular. Ja, ens TimeMachine hårddisk kan också strula inte bara den inbyggda i datorn. Ska man vara riktigt på säkra sidan så bör man göra en backup av den externa backupen. :) Kör även Skivkontroll på din inbyggda hårddisk i datorn.

Nå, nästa steg kan vara att börja om med TimeMachine och den externa hårddisken. Om något har strulat med filerna och Skivverktyg inte kan fixa till det, så är nästa steg att börja om på nytt. Tömma den externa hårddisken och göra en ny backup.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...