Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern skärm tonas ner i Mountain Lion


nine

Rekommendera Poster

Tjenare,

 

Har fått ett problem med min externa skärm efter uppgradering till Mountain Lion. Kanske bara är tillfälligheter, och att det egentligen är min skärm som är kass men jag är lite tveksam.

Problemet är att vid visning av svarta sidor eller sidor som använder sig av jquery/lightboxliknande scripts så tonar den externa skärmen ner i ljusstyrka.

Det går inte från on till off, utan tonar successivt ner tills man helt enkelt bara ser dåligt.

 

Är alltså inte kopplat till någon specifik sida, utan till lite allt möjligt med mörkgrå eller svart bakgrund. Sålänge merparten av sidan innehåller en mörkare nyans så tonar skärmen ner.

 

Flyttar jag över fönstret till laptopskärmen så tonas skärmen upp tillbaks igen.

 

Har googlat lite men inte hittat något vettigt som inte inkluderar intern skärm och auto-brightness.

 

Jag hade alltså inte detta problem i Lion, utan det kom efter uppgraderingen.

 

Någon som har något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som problemet är hårdvarurelaterat. Testat ett par andra skärmar nu, och upplever inte dessa problem.

Som lösning utifall att någon, mot all förmodan, skulle få samma otroligt suspekta fel som mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...