rogerbook Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Har skaffat en Dell Ultrasharp U2312HM skärm som jag kopplat till min MacBook Pro 13" från början av året. Den kommer upp fint men jag får inte kontakt med de inbyggda USB-portarna i skärmen, vilket vore väldigt bra att kunna utnyttja. Nygammal på Mac vet jag inte hur jag går vidare för att lösa detta. Har letat efter driver utan framgång. Kanske är lösningen en annan..? Roger Link to comment Share on other sites More sharing options...
polken Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Har du anslutit USB'n till datorn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIF Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Har inte skärmen vanlig Ljud ingång ? eller optisk ? TIPPS kör via Externt Ljudkort ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rogerbook Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 Har anslutit skärmen via Displayport, inga andra anslutningar gjorda. Trodde att det skulle räcka för att kunna utnyttja USB-kontakterna i skärmen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rogerbook Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 Ok, jag behöver alltså en sladd med stor USB-kontakt i varje ända för att koppla ihop dator med USB-hubben i skärmen, och därmed komma åt de övriga USB-kontakterna i skärmen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rogerbook Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 Visst! Du hade helt rätt. Denna lösning var för mig ny, så jag reflekterade inte närmare över alla medföljande kablar då jag ändå tvingades köpa en för Dispayport. Nu funkar det. Stort tack för hjälpen! Dessvärre kan jag inte köra bara på lilla skärmen för att få tillgång till inkopplade saker, som tangentbord och Targus-fläktplatta. Stora måste vara på för att USB-kontakterna skall vara aktiva. Men, man kan inte få allt. Är ändå glad över hjälpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.