Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilder-ikonen borta


gamlaskolan

Rekommendera Poster

Har nog blivit något fel, den ska inte försvinna. Prova gör en omstart, hjälper inte det, gör en hard restart hjälper inte det, återställ den via iTunes...

 

För att göra en hard restart så håller du inne sleep knappen och hemknappen samtidigt till du ser apple logan, tar några sekunder. Och en hard restart KAN ta några minuter så ha lite tålamod...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi testar med det så får vi se.

Funkade inte.

 

 

I övrigt fungerar den som den ska och senaste iOS inpetat nyligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte av misstag råkat lägga den i en mapp? eller någon annan i din omgivning lyckats med det utan att veta det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ligger inte i ngn annan mapp.

 

Det troliga scenariot är att min son tryck länge på ikonen - fått fram det lilla "krysset" och helt enkelt raderat ikonen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ligger inte i ngn annan mapp.

 

Det troliga scenariot är att min son tryck länge på ikonen - fått fram det lilla "krysset" och helt enkelt raderat ikonen..

 

Nej det går inte att radera Apple original appar så länge du inte har jailbrakat och även då är det klurigt...

Så det har han inte gjort, har du gjort en återställning i iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du hittar den via Sök i iPad så finns den kvar. Kolla alla mappar och hemskärmar igen, den ligger och lurar nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har han skrivit att han hittar den? Han kommer kanske bara åt bilderna via kamera-appen och går in på bilderna den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1346104600[/url]' post='1565048']

Var har han skrivit att han hittar den? Han kommer kanske bara åt bilderna via kamera-appen och går in på bilderna den vägen.

 

Står ju klart och tydligti rubriken

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikonen är borta. Den ligger inte och lurar i ngn mapp eller på en annan hemskärm. Jag lovar och svär. :)

 

Men hur det har gått till har jag ingen aning om. Men jag antog att min 2-åring varit i farten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står ju klart och tydligti rubriken

Eh, va? Nej, han/hon skriver ju att den, ikonen alltså, är borta. Precis så står det ju i rubriken, och det skrev han/hon ovan än en gång. Bilderna kan man ju ändå komma åt via kamera-ikonen. Antar att det är så du fortfarande kan hitta dina bilder?

 

Hur den kan vara borta är dock ett mysterium. Om du kopplar mobilen till datorn ska du kunna föra över bilderna till valfri plats på datorn. Kan du det så föreslår jag att du gör en säkerhetskopia och sedan en återställning av telefonen. Risken med att du sedan återställer från säkerhetskopian är förstås att samma problem uppstår, men apparna kan du ju ändå få tillbaka via iTunes och bilderna från den plats där du lade dom på datorn, alternativt om du lagrat alla bilder i iCloud.

 

Alltså, funkar det inte att återställa säkerhetskopian utan att bilder-appen återigen försvinner, gör samma procedur igen fast återställ appar via iTunes, bilder från dator/iCloud och inställningarna får du peta in manuellt då jag misstänker att om du om du återställer inställningar även från iCloud, dvs hela iCloud-säkerhetskopian får samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ska som sagt inte gå att ta bort på en icke jailbrejkad telefon och du borde hitta den med sökfunktionen. Tänkte bara tipsa om att du kan ställa in begränsningar så att sopar inte går att radera. Finns under Allmänt i inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde fråga: Den har inte hamnat i dockan? Låter kanske fånigt men ibland ser man inte skogen för alla träd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för allas kommentarer!

 

..tyvärr hjälper de mig inte.

 

Ikonen ÄR borta.

Jag KAN hitta "ikonen" för bilder när jag använder sökfunktionen.

Den ligger inte i dockan.

 

Jag får väl leva med det helt enkelt. Jag hittar ju bilderna om jag skriver bilder i sökfunktionen. Men barnen får skippa bilder tills de kan stava och söka reda på ikonen. ;)

 

Om ngn kommer på en lösning så skriv den gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, va? Nej, han/hon skriver ju att den, ikonen alltså, är borta. Precis så står det ju i rubriken, och det skrev han/hon ovan än en gång. Bilderna kan man ju ändå komma åt via kamera-ikonen. Antar att det är så du fortfarande kan hitta dina bilder?

 

 

Om du kollar tråden/forumet på en dator, med fullversionen av forumet så står det "...dock hittas den med "sök i iPad" som underrubrik.

 

Kör man via iphonen med ip mobileboard temat syns inte underrubriken.

 

Så JO det står...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara tipsa om att du kan ställa in begränsningar så att sopar inte går att radera. Finns under Allmänt i inställningarna.

Den gäller bara apparna man själv köper. Det ska egentligen inte gå och radera original apparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1346734939[/url]' post='1566812']

Om du kollar tråden/forumet på en dator, med fullversionen av forumet så står det "...dock hittas den med "sök i iPad" som underrubrik.

 

Kör man via iphonen med ip mobileboard temat syns inte underrubriken.

 

Så JO det står...

 

Ahhh... Sorry. Såg det nu när jag läste på paddan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...