Selina Starfire Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Hej! Har tidigare fått hjälp här, så jag skriver och frågar igen...jag har en MacBook från 2006, 2007 någon gång, jag har haft den sen 2008. Den har intel core 2 duo proc. och 10.5.8 leopard som operativsystem. Jag skulle vilja uppgradera men är inte säker på vilket nytt op.sys. som en så gammal dator klarar av.....är det ngn idé med mountain lion? skulle vilja få iCloud att fungera, men som jag förstår är det bara med lion som det gör det? kan inte så mkt om min dator, men vill verkligen lära mig så att jag ska få den att leva lite längre! mkt tacksam för svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 För att kunna hjälpa dig lite mer behöver vi veta mer om din dator, modellinfo, mängden RAM-minne osv, detta kan du kolla i Systeminformation. Problemet för din del om den inte stöds av OS X 10.8 är att 10.7 inte längre finns tillgängligt för köp så du kan installera det på din dator för att få iCloud-funktioner i systemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Du kan uppdatera till SnowLeopard, 10.6.8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Under Äpplet i Findermenyn hittar du Om den här datorn. Välj sedan mer info och antingen kopiera eller gör en skärmdump på den infon som jag har satt en röd rektangel runt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Selina Starfire Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 Maskinvaruöversikt: Modellnamn: MacBook Modellidentifierare: MacBook2,1 Processornamn: Intel Core 2 Duo Processorhastighet: 2 GHz Antal processorer: 1 Totalt antal kärnor: 2 L2-cache: 4 MB Minne: 2 GB Busshastighet: 667 MHz Boot ROM-version: MB21.00A5.B07 SMC-version (system): 1.13f3 Serienummer (system): W87190Z8WGP Maskinvaru-UUID: 00000000-0000-1000-8000-001B631BE6D8 Rörelsedetektor (Sudden Motion Sensor): Status: Aktiverad Jag vet att jag kan uppdatera till snöleoparden, men då undrar jag om iCloud kommer fungera? Min gissning är att min lilla Macellina är alldeles för gammal för Molnet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 ICloud kräver Mac OS X 10.7 (Lejon) eller senare. Du kan ju testa Google Drive i stället, om du nu inte vill eller kan installera Lejonet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Selina Starfire Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 ok tack, ska försöka få tag på det! tack för hjälpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 ok tack, ska försöka få tag på det! tack för hjälpen! Postade nyss en länk i en annan tråd om Lejon-USB: Ebay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Men att köra lejonet med enbart 2 GB är verkligen inget att rekommendera, problemet är att din maskin går att uppgradera till 3 GB som max om du byter ut den ena minnesstickan mot en 2 på 2 GB. Ska ha en över sedan en tidigare uppdatering som du kan få köpa om du är intresserad. Men i det stora hela är det ingen större idé att lägga på en så gammal maskin. Vill du tvunget använda iCloud är det bättre att lägga pengarna på en nyare begagnad dator som har minst 4 GB minne, gärna 8 GB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.