Poder1 Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Hej! Har just köpt en ny iMac med apple TV för att kunna se filmer på min vanliga TV bla. Är helt ny på Mac och känner mig lite vilsen, har förstått av vad jag läst att man ska kunna se skärmbilden på TVn om man har nya OS Xlion (vilket jag har) genom Airplay. Har dock inte hittat någonstans hur man startar airplay? Har loggat in på iCloud med mitt apple id samt på apple TV, iTunes men har inte kommit på hur man startar skärmöverföringen- ngn som har förslag på vad jag kan göra? Undrar även vilka media program som brukar användas i Mac för att spela filmer, har filmer i mkv+ avi och inga av dessa går att spela upp. På PC använde jag VLC-player. Är denna att föredra även på Mac? Mkt tacksam för svar! Ha en fortsatt trevlig dag:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poder1 Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Hmm. undrar om jg ska upggradera till mountain lion för att det ska funka? har Mac OS X lion 10. 7 .3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vigor54 Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Hmm. undrar om jg ska upggradera till mountain lion för att det ska funka? har Mac OS X lion 10. 7 .3 Japp, så är det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poder1 Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Håller på att ladda ned mountain lion nu. Ngt förslag på media-spelare som kan spela upp avi, mkv filer? alt ngt program som låter itunes spela upp dessa format? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsarkon Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 1346005460[/url]' post='1564812']Håller på att ladda ned mountain lion nu. Ngt förslag på media-spelare som kan spela upp avi, mkv filer? alt ngt program som låter itunes spela upp dessa format? VLC (VideoLan) funkar bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.