Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför sliljer sig farten på Vuze mellan olika datorer?


stabilt12

Rekommendera Poster

Jag har en gammal macbook och en nya MBA, den gamla så tar Vuze ner filer i 1,3 mb/s men på min nya MBA går det bara i 0,5 mb/s. Någon som vet hur jag kan få samma fart på min nya MBA eller varför farten skiljer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • NAT-traversering. Öppna portar VS stängda portar i router.
  • torrent != torrent . Du laddar ner från andra folk, och är otroligt nog inte kopplad till exakt samma personer varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är NAT? Okej men bägge datorerna är anslutna till samma router och kopplar jag upp på Macbooken och sedan MBA 30 sek senare så går det endast hälften så fort på MBA och under den korta stund borde ju jag vara koppla till ungefär samma personer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är NAT?

 

NAT Sker i din router.

Har du öppnad portar i routern för att göra så trafiken flyter enklare mellan vuze och internet?

Alternativt använder UPnP eller NAT-PMP som gör det åt dig.

Kolla inställningarna i vuze efter port-inställningar.

 

Okej men bägge datorerna är anslutna till samma router och kopplar jag upp på Macbooken och sedan MBA 30 sek senare så går det endast hälften så fort på MBA och under den korta stund borde ju jag vara koppla till ungefär samma personer.

Finns absolut ingenting som säger att det skall vara så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning med öppnade portar i routern.

Vad hittar jag UPnp och NAT-PMP som kan göra det åt mig, i Vuze? Jag hittade att aktivera UPnP var ikryssat.

I Vuze under server har jag bara inkommande port och där står det 5 siffor, är de jag ska ändra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ingen aning om vad koplimi skriver om är det knappast det som ställer till det, för då har du inga öppna portar som är kopplade till datorn som är snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej har jag inte, så inget jag ställt till med själv iaf men tänkte mest om någon visste vad det kunde bero på. Drygt att det ska ta dubbelt så lång tid med en nya dator jämfört med en gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ingen aning om vad koplimi skriver om är det knappast det som ställer till det, för då har du inga öppna portar som är kopplade till datorn som är snabbare.

 

Om TS däremot tar sig tid och faktiskt gör inställningar som öppnar upp en port för vuze så kommer resultaten bli bättre.

 

Är porten man använder blockerad i routern kan man inte direkt förvänta sig strålande resultat.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mest eftersom stabilt12 inte har gjort några inställningar på den andra datorn så borde det ju inte det vara problemet till olika hastigheter mellan enheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...