Golo Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Hej Jag har problem med Safari (V 6.0) under OS 10.8.1. Jag surfar på Blockets sida, scrollar ner, kollar in någon annons, backar (oberoende på vilket sätt) och hamnar som oftast högst upp på sidan. Inte där jag hittade annonsen. Ankar-funktionen är som bortblåst. Jag har bara märkt problemet på Blocket .se men Blockets support hävdar fel i mina inställningar. Jag har kollat generella inställningar för Safari och för Flash och hittar inget som tycks kunna påverka detta fenomen. Det är inte alla gånger som sidan laddas om och jag hamnar högst upp men de allra flesta gångerna är det så. Är det någon som har ett bra svar? Om inte: hur installerar jag om Safari? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan1968 Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Hej Jag surfar mycket på blocket och har allt up to date i min mac och jag har inte märkt detta problem du beskriver, det kan inte vara så att du stängt av cookies så safari inte "hittar tillbaka" riktigt dit du var sist liksom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golo Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Jag har inte gjort något. Cockies-inställningen är: Blockera från 3:part och annonsörer. Det finns cockies från Blocket i listan. Jag har inte samma problem med t.ex Aftonbladet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
znozy Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Har också samma irriterande problem. Förmodar att det kommer en safari uppdatering snart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golo Posted September 6, 2012 Author Share Posted September 6, 2012 Jag har varit i kontakt med Blockets support som påstår att det har med inställningar att göra. Dock är Blocket.se den enda sidan jag har hittat med detta problem. Jag installerade Google Chrome och även i Chrome beter sig Blocket.se konstigt. Dock laddas sidan och man hamnar på rätt position. Jag har kommit fram till att det är något med Java-scripten på sidan. Stänger man av Java-script så laddas inte sidan om vid "back". Tyvärr försvinner det en massa andra funktioner också. Jag provade att installera Java med uppdateringar - ingen förbättring. Jag jag hoppas att antingen Blocket eller Apple löser problemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
znozy Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 När jag uppdaterade java så försvann mitt problem iaf, testa du med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golo Posted September 13, 2012 Author Share Posted September 13, 2012 Jag har installerat senaste versionen men ingen förbättring. Var hämtade du uppdateringen och vilken version? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.