Helott63 Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Hej! jag har uppgraderat min IMac till OSX. Nu fungerar inte min skrivare. Det är en Samsung CLP-510. När jag försöker ominstallera skrivaren med CD skivan, kommer der upp en ruta där det står följande: "Du kan inte öppna programmet Samsung SPLC Installer eftersom PowerPC-program inte längre stöds." Vad ska jag göra? Skrivaren är bra och jag har inte lust att köpa en ny nu. Snälla hjälp mig någon !! MVH Heléne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Förmodligen var CDn gammal redan när du köpte skrivaren. Gå in på Samsungs hemsida och ladda ner en ny drivrutin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Ta också bort allt som har Power-PC-program att göra i din dator. De ser vad som är PowerPC om du går in under äpplet Om den här Datorn > Mer info>Systemrapport Gå ner till Programvara>Program så får du upp alla program i din dator, och du ser vad som är PowerPC-filer Endast Intel och Universell ska du ha om du kör Lion eller Mountain Lion Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Jag hittade drivrutiner på Samsungs hemsida. Klicka på min länk nedan så kommer du dit. Längst ner har du två versioner. 10.6 borde fungera för den är Intel. Under den är förmodligen den du har, PowerPC, som inte fungerar ihop med den nya OS X versionen du har uppgraderat till. Länken tar dig till huvudsidan. Du ska klicka dig vidare på Driver se röd fyrkant. Se bild två för OS X-version som jag har ringat in och längst till höger har du länken till filen du söker. http://www.samsung.c...alDownload=true Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helott63 Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Tack för hjälpen. Det fungerade perfekt! Förmodligen var CDn gammal redan när du köpte skrivaren. Gå in på Samsungs hemsida och ladda ner en ny drivrutin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helott63 Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Tack för hjälpen. Det fungerade perfekt!! Jag hittade drivrutiner på Samsungs hemsida. Klicka på min länk nedan så kommer du dit. Längst ner har du två versioner. 10.6 borde fungera för den är Intel. Under den är förmodligen den du har, PowerPC, som inte fungerar ihop med den nya OS X versionen du har uppgraderat till. Länken tar dig till huvudsidan. Du ska klicka dig vidare på Driver se röd fyrkant. Se bild två för OS X-version som jag har ringat in och längst till höger har du länken till filen du söker. http://www.samsung.c...alDownload=true Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Annars ska i princip Mac OS X numera ta hand om skrivarinstallationen mer eller mindre automatiskt. Läs mer här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Annars ska i princip Mac OS X numera ta hand om skrivarinstallationen mer eller mindre automatiskt. Läs mer här. Den aktuella skrivaren finns inte på Apples lista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Den aktuella skrivaren finns inte på Apples lista. Nej, artikeln gäller Lejon och Samsungs hemsida anger Snöleopard*. Det är inte mitt fel att Apple inte har en heltäckande ny rutin för hur skrivare ska installeras. Att det kan fungera ändå är bra. Du hjälpte TS. *Edit: Det finns för övrigt inte med där heller. Se här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Det är Samsungs ansvar att leverera till Apple, och tydligen har de missat det med just 510-modellen och därför är den inte med i Apples lista. Men det går som sagt ladda ner drivrutinen på Samsungs egen hemsida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Det är Samsungs ansvar att leverera till Apple, och tydligen har de missat det med just 510-modellen och därför är den inte med i Apples lista. ... Vad vet du om det? Hur kan du vara säker på att Samsung inte har gjort det? För att om de hade gjort det så hade Apple så klart tagit med det? Vilken fanboy du är! Apple felar aldrig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.