Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp mig installera skrivaren!


Helott63

Rekommendera Poster

Hej!

 

jag har uppgraderat min IMac till OSX.

Nu fungerar inte min skrivare. Det är en Samsung CLP-510.

När jag försöker ominstallera skrivaren med CD skivan, kommer der upp en ruta där det står följande:

"Du kan inte öppna programmet Samsung SPLC Installer eftersom PowerPC-program inte längre stöds."

Vad ska jag göra? Skrivaren är bra och jag har inte lust att köpa en ny nu.

Snälla hjälp mig någon !!

 

MVH

 

Heléne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen var CDn gammal redan när du köpte skrivaren.

 

Gå in på Samsungs hemsida och ladda ner en ny drivrutin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta också bort allt som har Power-PC-program att göra i din dator.

 

De ser vad som är PowerPC om du går in under äpplet Om den här Datorn > Mer info>Systemrapport

 

Gå ner till Programvara>Program så får du upp alla program i din dator, och du ser vad som är PowerPC-filer

Endast Intel och Universell ska du ha om du kör Lion eller Mountain Lion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade drivrutiner på Samsungs hemsida. Klicka på min länk nedan så kommer du dit. Längst ner har du två versioner. 10.6 borde fungera för den är Intel. Under den är förmodligen den du har, PowerPC, som inte fungerar ihop med den nya OS X versionen du har uppgraderat till.

 

 

Länken tar dig till huvudsidan. Du ska klicka dig vidare på Driver se röd fyrkant. Se bild två för OS X-version som jag har ringat in och längst till höger har du länken till filen du söker.

 

http://www.samsung.c...alDownload=true

post-363-017020400 1345971098_thumb.png

post-363-094088800 1345971103_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen.

Det fungerade perfekt!

 

Förmodligen var CDn gammal redan när du köpte skrivaren.

 

Gå in på Samsungs hemsida och ladda ner en ny drivrutin.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen. Det fungerade perfekt!!biggrin.gif

 

 

 

Jag hittade drivrutiner på Samsungs hemsida. Klicka på min länk nedan så kommer du dit. Längst ner har du två versioner. 10.6 borde fungera för den är Intel. Under den är förmodligen den du har, PowerPC, som inte fungerar ihop med den nya OS X versionen du har uppgraderat till.

 

 

Länken tar dig till huvudsidan. Du ska klicka dig vidare på Driver se röd fyrkant. Se bild två för OS X-version som jag har ringat in och längst till höger har du länken till filen du söker.

 

http://www.samsung.c...alDownload=true

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars ska i princip Mac OS X numera ta hand om skrivarinstallationen mer eller mindre automatiskt. Läs mer här.

 

Den aktuella skrivaren finns inte på Apples lista.

post-363-096906600 1345975989_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den aktuella skrivaren finns inte på Apples lista.

Nej, artikeln gäller Lejon och Samsungs hemsida anger Snöleopard*. Det är inte mitt fel att Apple inte har en heltäckande ny rutin för hur skrivare ska installeras. Att det kan fungera ändå är bra. Du hjälpte TS. :)

 

 

 

*Edit: Det finns för övrigt inte med där heller. Se här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Samsungs ansvar att leverera till Apple, och tydligen har de missat det med just 510-modellen och därför är den inte med i Apples lista.

Men det går som sagt ladda ner drivrutinen på Samsungs egen hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Samsungs ansvar att leverera till Apple, och tydligen har de missat det med just 510-modellen och därför är den inte med i Apples lista. ...

Vad vet du om det? Hur kan du vara säker på att Samsung inte har gjort det? För att om de hade gjort det så hade Apple så klart tagit med det? Vilken fanboy du är! Apple felar aldrig... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...