sara_sve_swe Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Var precis inne på App store och köpte OS X Mountain Lion. Jag har en ikon med OS X Mountain Lion i dockningen men det händer inget. När man för musen över står det OS X Mountain Lion väntar, men jag ser inte att det händer något. har jag gjort fel eller skall det vara så ? Hur stor är filen man hämtar ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirKnasen Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Över 4 Gigabyte, så det kan ju ta sin tid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jixie Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Ja, precis det tog mig runt 2 timmar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sara_sve_swe Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Ja, precis det tog mig runt 2 timmar... Det tog evigheter :-) Nu kunde jag inte spara filen, kan man hämta ner den igen ? Jag vill gärna ha filen om man behöver installera om datorn igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 När du har installerat Mountain Lion så skapar det en särskild återställnings-partition på hårddisken, som du når genom CMD-R (R = Recovery) vid uppstart, och här kan du tanka hem Mountain Lion igen och göra en ny installation om så skulle behövas. Utifall att hårddisken skadas helt, så det inte går att nå återställnings-partitionen, så är det en god idé att ha denna på en extern enhet - typ en hårddisk eller ett USB-minne. Detta åstadkommer du med programmet Recovery Assistant. Detta gör en återställnings-del på en extern enhet, som kan koppla upp din Mac mot internet och hämta hem Mountain Lion om det skulle behövas igen, den innehåller även Skivverktyg med mera. Här är mer information: http://support.apple.com/kb/HT4848?viewlocale=en_US&locale=en_US Link to comment Share on other sites More sharing options...
sara_sve_swe Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 När du har installerat Mountain Lion så skapar det en särskild återställnings-partition på hårddisken, som du når genom CMD-R (R = Recovery) vid uppstart, och här kan du tanka hem Mountain Lion igen och göra en ny installation om så skulle behövas. Utifall att hårddisken skadas helt, så det inte går att nå återställnings-partitionen, så är det en god idé att ha denna på en extern enhet - typ en hårddisk eller ett USB-minne. Detta åstadkommer du med programmet Recovery Assistant. Detta gör en återställnings-del på en extern enhet, som kan koppla upp din Mac mot internet och hämta hem Mountain Lion om det skulle behövas igen, den innehåller även Skivverktyg med mera. Här är mer information: http://support.apple...US&locale=en_US Tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.