Lias08 Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Mod, kan gärna flytta på tråden om den har hamnat fel. Idag använder jag gmail som apple-id och märker att den bråkar med iCloud, t ex jag får inte mina meddelanden som jag får i MacBooken i luren och tvärtom dessutom kan jag inte använda iChat och vissa andra funktioner. Kan jag skapa en iCloud mail och ersätta gmail på något sätt? Jag vill inte förlora alla mina köpa appar osv. Tacksam för hjälp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Klart du kan skapa fler apple-id men apparna följer inte med så du får köpa nya isf. Nog bättre att lösa problemet du har med ditt nuvarande. Tror knappast problemet har med id't att göra. Det är nog fel inställningar nånstans eller så har du missuppfattat hur det ska fungera. Kan du förklara lite bättre exakt vad ditt problem är så kanske ngn kan hjälpa dig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Ichat är uppkopplad mot AIM-nätverket och en iCloud-adress är kompatibel så vill du köra iChat mot AIM så behöver du en iCloud-mejl ja. IChat fungerar dock även mot Jabber och Yahoo och då behöver du konton för dem om du vill köra dem. MSN går dock inte för iChat har ingen koppling dit. Du behöver inte ändra ditt Apple ID för att skapa en iCloud-mejl, du kan skapa iCloud mejl ändå och få det till ditt nuvarande Apple ID. Apple ID är den e-postadress dit Apple skickar servicemeddelanden om iCloud och Apples tjänster - du ska inte ha samma Apple ID som iCloud-mejl, för då får du inte servicemeddelanden om strul med iCloud.. eller om du glömmer lösenordet så skickas det till din primära e-post adress = samma som Apple ID och då kan du ju inte läsa det mejlet om lösenordet eftersom det skickas till din iCloud där du har glömt lösenordet... Så det är bara bra att ditt Apple ID / primär e-post är Gmail eller något annat än iCloud. Men detta hindrar dig som sagt inte från att ha en iCloud-adress. Du kan ha upp till tre iCloud-adresser på ditt Apple ID. Och du skapar dina iCloud-adresser på iClouds webbplats - www.icloud.com. När det gäller "meddelanden" menar du iMessage eller menar du Mail, eller något annat? Om du menar iMessage - Macens Meddelanden får inte dessa om den applikationen är avstängd när dessa meddelanden skickas till dig. Den tar bara emot när den är igång. Och den hämtar inte upp gamla som skickats när den inte var igång. Den kopierar inte automatiskt konversationer mellan iPhone och Macen. Men det du skickar från Macen skickas även till din iPhone. IMessage uppdateras med ny funktionalitet med nya iOS 6 som troligen släpps, eller iaf utannonseras, i samband med nya iPhone 5 senare i höst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.