Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Silverlight gör min dator varm

simonschiller

Recommended Posts

simonschiller

Jag streamar sport från viaplay. Varje gång går min CPU upp till runt 90 grader och fläktarna blir helt galna och ligger på 6000 rpm. Finns det något jag kan göra åt detta? Har för övrigt den nyaste versionen.

Mvh

Simon

Silverlight, liksom Flash är programvara som inte på något sätt är skrivna för eller anpassade för OS X och fungerar därmed som skit och tar oändligt mycket resurser, din dator får därmed jobba för högtryck, den blir varm och därmed så rusar fläktarna.

Inte mycket att göra åt så länge streamingtjänsterna bygger sina tjänster på dessa två usla format. De är inte mycket bättre för ändamålen i Windows heller, det är inte en bra teknik helt enkelt för dagens högupplösta filmer och sändningar.

simonschiller

Tack för ditt svar! Men är detta skadligt för min dator eller klarar datorn av detta. Jag streamar nämligen rätt ofta.

Nej, det är inte skadligt, datorn är byggd för att hantera full användning men för användaren blir det ju olägenheter i form av väsen och värme. Att sitta med datorn i knäet är inget att rekommendera eller att ligga med den i sängen där ventilationen blockeras av täcke mm...

Det är likadant i windows. Video är helt enkelt ngt som är jobbigt för datorn och det drar mycket kraft.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...