KarlAstrid Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Hej, jag vet faktiskt inte var jag borde lägga min fråga, det ser ut som jag har problem med allt jag gör. För någon månad sedan uppgraderade jag från 10.6.8 till 10.8. Nyfiken som man är öppnade jag upp iCloud, loggade in med appleID och klickade på det mesta som låg framför mig. Jag kan inte säga att att jag fått några "Ahaa-upplevelser" eller några smidiga användningar av iCloud. När jag såg att det fanns en lathund hur man kommer igång med iCloud tänkte jag. Jag raderar allt och börjar om från början. Jag har i alla år använt photobucket när jag vill spara skärmdumpar som jag senare vill bifoga. Igår och idag fungerade det inte. Jag har kontaktat photobucket, men eftersom jag har automatiskt nybetalning så misstänker jag att iCloud har med problemet att göra. Jag öppnade upp Systeminställningar-iCloud och raderade allt som låg där. Helt plötsligt kände jag igen mitt gamla mail som plingade när mail kom. Inga ljud har funkat i iCloud. Inga alls. Nästa mardröm var när jag behövde mitt Apple-ID och därför öppnade adressboken/kontakter och fann den tom med flera hundra adresser. Inga problem tänkte jag. Jag markerade adresssboken och gick in i TM som backar upp varje halvtimme och valde gårdagen uppbackning men det dök aldrig upp någon adressbok utan kontakter som var helt tom. Ett meddelande dök samtidigt upp (Går inte att bifoga en skärmdump) Kontakter krävs av MacOSX och får inte ändras eller raderas. Vad bra, jag har inte med lösenord raderat några uppgifter så jag förstår inte meddelandet. Viken soppa. Hur får jag tillbaks mina adresser/kontakter. Någon som är bra på detta. Tack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.