Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Streamtjänster bätte än stream från mac/ipad/iphone

blowz

Recommended Posts

Har testat Atv 3 en del nu och är inte helt nöjd. Får helt enkelt inte till det när filmer ska streamas. Stream från Viaplay och Svtplay genom Ipad/Iphone tycker jag ger tillräckligt gott resultat för att det kan anses vara sevärt, med tanke på ljud och bild.

Däremot när jag ska strömma filmfiler blir bilden riktigt dålig, speciellt när det är mörka färger. Jag har testat med Airplay (spegelbild), Airplay från Itunes samt strömmande med Beamer från en Macbook pro. Har även testat att strömma genom Ipad, med Airvideo. Samma kassa resultat.

Det spelar ingen roll om jag konverterar filerna i Atv3-format, har testat både Iflicks och Handbrake och strömmat dessa "anpassade" filer från både Ipad och MBP. Det blir lika dåligt som när jag strömmar filerna utan konvertering med Airvideo server eller Beamer.

Det är ju lite märkligt eftersom det funkar mycket bättre med t.ex. strömmande från Svtplay. Någon som har någon aning om vad det kan bero på eller en lösning?

Har ATV kopplad direkt till router och en Airportexpress för trådlös stream med full wifi-mottagning i alla enheter..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...