Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta bilder från iPhoto till usb minne


Peter J

Rekommendera Poster

Har ett problem, jag vill föra över hela mitt iPhoto bibliotek till ett usb minne. Har även Picasa. Har öppnat iPhoto och välja exportera men då dyker denna bild upp.

 

 

När jag vill släcka ner iPhoto för att exportera så går det inte.

 

Vad göra?

 

Lyckades vid något tillfälle att föra över en del bilder till ett usb minne men minns inte hur jag gjorde,suck!

 

Tacksam för hjälp!!

post-26020-056261300 1345867702_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att man kan göra på olika sätt,men då jag som du har massa bilder som jag vill ha kvar,och säkra så brukar jag helt enkelt "Markera" och dra och släppa på mitt USB-Minne på finder under "Mina enheter". Är det runt 10 000,så kan man kanske få dela upp dom med 3000 i varje moment,men det funkar hursomhelst..!

 

Sen kan man säkert exportera bilderna till minnet från "Iphoto",eller kopiera hela Iphotobiblioteket.

Men du får nog både smartare-och krångligare svar...

God seglats!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du väljer att exportera, så innebär det i iPhoto att du exporterar dina bilder - dvs, du exporterar dina bilder ut från iPhoto. "Exportera" i iPhoto innebär inte att man flyttar biblioteket, utan att man gör kopior av bilder som man exporterar till andra enheter eller i andra filformat. Du kan inte flytta iPhotos biblioteket från inuti iPhoto, eftersom iPhoto använder det. Flytt av iPhotos bibliotek gör du från Finder. iPhotos bibliotek ligger under Bilder-mappen så du tar biblioteket och flyttar över det till ett USB-minne, men om du gör det så försvinner ju biblioteket i datorn och då klagar iPhoto så då är det bättre att kopiera det istället.

 

Men frågan är - vad är det du vill göra, egentligen?

Är det exportera bilder ut från iPhoto?

Eller handlar det om att du vill ha en kopia av iPhoto-biblioteket?

Ska du använda iPhoto-biblioteket i en annan dator? (då måste den datorn ha iPhoto eller Aperture, för bara dessa kan läsa iPhoto-biblioteket)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill göra en kopia på iPhoto som extra säkerhet och det är det enda. Planerar att köpa en ny hårddisk och dator för att flytta över bilderna dit. Jag vill mao ha kvar mitt nuvarande iPhotobibliotek men göra en extra säkethetskopia på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men då kollar du bara hur stort ditt iPhotobibliotek är, och köper en USB-pinne och drar sedan bara över iPhotobiblioteket.

 

Men har du TimeMachinebackup, så har du även biblioteket där.post-113-042117700 1345889240_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen tack för hjälp! Det är fixat. Och ja jag har TM så iPhoto finns där också.

 

Det var enkelt när väl jag fick hjälp! Underbart!borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...