Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med HDMI (Philips)


rdny

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag är ny med Mac. Har ägt denna i lite över 2 månader nu, en MacBook Pro 13" 2012 med I5.

 

Har fått låna en HDMI-adapter av en kompis, en budget variant. Excibel eller liknande och det funkar ju så där då.

Har provat med både skärmduplicering på och av, men får samma fel. Det funkar ett tag, men sedan blir färgerna skumma, blå/rosa typ (se bifogad bild), för att sedan gå över till normal-läge igen. Detta sker med 5-10 minuters mellanrum.

 

TVn är en Philips 47PFL8404H/12. Tidigare hade jag en Sony Vaio och då funkade det.

 

bildnu.jpg

 

Är det någon som kan hjälpa mig med detta problem? Är det adaptera? Den har funkat felfritt för kompisen.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa en riktig adapter från Apple är mitt tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem, också med en philips-tv.

Jag har provat med Apple-rekommenderade adaptrar (både Griffin och Moshi). Men efter en stund blir det samma problem som beskrevs i första inlägget här.

När jag kopplar in min gamla Macbook Pro med samma adaptrar och hdmi-sladd funkar det helt utan problem.

 

Finns det någon som har en möjlig lösning på detta problem??? Skulle vara mycket tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag hade samma fel.

Köpte en billig adapter på Ebay.

Bilden var perfekt i ca 15-20 min, sedan blev bilden typ inverterad.

Drar man ur kabeln och återansluter den så funkar det igen. I 15-20 min!

 

Efter lite Googlande så hittade jag lösningen här:

http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?4716-Mac-Mini-Philips-Tv-via-HDMI-problem

 

Följ instruktionerna i inlägg #10

Det fungerade klockrent!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...