Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad använder ni er fjärrkontroll till?


KonradA

Rekommendera Poster

Jag har en Apple (remote?) fjärrkontroll, silvrig som jag vet att man kan få tag på för 149 kr tror jag. Enkel pryl. Med den kan jag "styra" min MacBook Pro samt iPhone 4. Med "menu-knappen" på fjärrkontrollen öppnas Front Row vilket, trots Perian codecen, spelar upp filmer ruskigt laggigt. Jag är nyfiken på vad ni använder er fjärrkontroll till för att få lite tips och inspiration. Just nu känns det som att det är lättare att gå fram till datorn eller mobilen för att sätta på film och musik själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder min till Mac mini som är koppla till tvn. På den kör jag plex. Fungerar skit bra!!

 

Hur gör du för att styra din iPhone?

Har jag inte hört innan. Lät lite spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Apple (remote?) fjärrkontroll, silvrig som jag vet att man kan få tag på för 149 kr tror jag. Enkel pryl. Med den kan jag "styra" min MacBook Pro samt iPhone 4. Med "menu-knappen" på fjärrkontrollen öppnas Front Row vilket, trots Perian codecen, spelar upp filmer ruskigt laggigt. Jag är nyfiken på vad ni använder er fjärrkontroll till för att få lite tips och inspiration. Just nu känns det som att det är lättare att gå fram till datorn eller mobilen för att sätta på film och musik själv.

 

Jag har en AppleTV så där är den ju självklar. Sen använder jag även min remote när jag kör presentationer. Testade en app på iPhonen men tyckte att remoten är diskretare och skönare att hålla under längre perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en AppleTV så där är den ju självklar. Sen använder jag även min remote när jag kör presentationer. Testade en app på iPhonen men tyckte att remoten är diskretare och skönare att hålla under längre perioder.

 

jag styr min appletv med min logitech harmony one fjärr, jag har två apple-fjärrisar som ligger oanvänd då logitech fjärren ersätter den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder min till Mac mini som är koppla till tvn. På den kör jag plex. Fungerar skit bra!!

 

Hur gör du för att styra din iPhone?

Har jag inte hört innan. Lät lite spännande.

Min iPhone styr jag via min Apple iPhone-docka, när den sitter i så klart. Det är med dockan jag fick med min fjärrkontroll. Men även där, rätt begränsad funktionalitet.

 

Vilka andra program kan jag använda min fjärr till? iTunes känner jag till men jag använder programmet knappt. Tittar jag på film så kör jag via VLC och där fungerar fjärren också, men den är så fantastiskt begränsad. Går det att få ut mer av den på något sätt? Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite som att fjärrkontrollen är på väg bort. Varken Air eller nya Retina Macbooksen har en IR-port. Hur som helst. Förr använde jag den främst till Front Row men sedan det försvann i Lion så kommer den bara till användning någon gång då och då. Oftast när jag ser på film i Quicktime eller VLC. Ska man hålla en presentation är den ju perfekt att använda till Keynote eller Powerpoint.

Kan tänka mig att den kan vara bra att använda till att styra iTunes om man har datorn kopplad till externa högtalare. Nu använder jag Airplay och Remote App för det syftet.

 

En liten kul grej är att om man håller inne Play/Pause knappen i några sekunder så sätter man datorn i sleep mode. Skärmen blir svart och visar Zzzz för att sedan helt slockna och låta datorn gå i sleep mode.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...