MacSunzet Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Just nu sitter jag visserligen med InDesign CS3, men nog borde det finnas enklare sätt att få rader i bokstavsordning i senare versioner än att som här gå via Skript och "SortParagraf". <div>Det jag helst skulle vilja ha är att man likt i excel kan sortera tabeller i bokstavsordning efter specifik tabellkolumn. Det verkar inte finnas tillstymmelse till här.Finns det öht något i Adobes programpark som liknar Excel. Tycker inte alls om excel och words också för den delen och hoppas att Adobe med sin logiska enkelhet i det innovativa kan skapa/har skapat något som Excel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Suhr Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Du har ju Apples program Numbers i iWorks. Gör din tabell där, sortera och klistra in i InDesign, du kan ju klistra "tillbaka" i din InDesigntabell efter att du varit ute i Excell eller Numbers. Läs mer här: http://indesignsecrets.com/alphabetize-data-in-tables.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacSunzet Posted August 31, 2012 Author Share Posted August 31, 2012 Tack. Lärde mig visserligen häromdagen att enklast är att använda Exceldokumentet som en länk istället och helt enkelt gå via det och uppdatera länken. Men iWorks låter intressant. Kan den kalkylera som Excel gör också? Vill ju i största möjliga mån lämna Office-paketet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Suhr Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Ja visst kan den kalkylera som Excell. Numbers är Apples alternativ till Excell. Lättanvänt och smart som andra Appleprogram, du kan dessutom ha Numbers i din iPhone eller iPad och dela dokument via iCloud. Numbers öppnar även dina gamla Excell-filer. Jag har inte använt Excell på väldigt länge. http://www.apple.com/iwork/numbers/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.