Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan inte parionera hårddisk vid återställande av Macbbok

stabilt12

Recommended Posts

Hej.

Jag ska sälja en Macbook som är ca 4 år gammal. När jag startar om den och håller inne äpplet + r så väljer jag skivverktyg och sedan Parionera och när jag väljer använd så får jag felmeddelande att Partionering misslyckas för att skivan inte kan tas bort från skrivbordet. Någon idé hur jag löser detta?

Du kan inte partionera startdisken. Recovery mode är något annat. Installera om operativsystemet med medföljande Mac OS X-skiva i stället. Eller gör en ny användare och ta bort den gamla. Sedan kan du skriva över ledigt utrymme med nollor (sjupass) om du vill vara säker på att gamla filer inte ska kunna återskapas

Okej, Hur gör jag det? Jag har två skivor som medföljde med snow leopard. Eller hur gör jag det med ny användare? Inne i skivverktyg eller ska jag installera om Mac os x först?

Okej, Hur gör jag det? Jag har två skivor som medföljde med snow leopard. Eller hur gör jag det med ny användare? Inne i skivverktyg eller ska jag installera om Mac os x först?

Göra ny användare gör du via Äpplet > Systeminställningar > Konton, och den ska vara administratör. Därefter loggar du in på det nya kontot och tar bort det gamla. Klart!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...