Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Byta batteri i macbook pro 13"

goalie_35

Recommended Posts

mitt batteri har ett tag haft statusen kontrollera batteri. det är en mid 2009 så jag antar att det börjar ha gjort sitt. har kollat lite youtube klipp och det verkar ju inte så jätte svårt att byta. men var kan jag se exakt vilket batteri jag ska köpa och varifrån är det bäst att köpa det? nu verkar dessutom laddaren börjat krångla så man måste vicka o verkligen få den i en specifik position för att den ska ladda, ska dock låna en kompis laddare imorgon för att testa om den fungerar bättre.

Beroende på skärmstorlek (datorstorlek egentligen) finns det olika. Kolla Apple Store, om du vill vara säker. Annars finns det ju piratbatterier med osäker kvalitet/funktion (man får ta grisen i säcken och chansa).

Beroende på skärmstorlek (datorstorlek egentligen) finns det olika. Kolla Apple Store, om du vill vara säker. Annars finns det ju piratbatterier med osäker kvalitet/funktion (man får ta grisen i säcken och chansa).

kanske jag som är trög men inget av dom där är väll för att byta ut det interna?

Tryggast Med ( ORGINAL ) !

kanske jag som är trög men inget av dom där är väll för att byta ut det interna?

Jaha, internt, sorry, då är det nog att lämna in till Apple-butik som gäller. Eller fixa det själv. iFixit-guide här (de säljer batteri - original minsann - också). Kolla först vad priserna motiverar för åtgärd.

Jaha, internt, sorry, då är det nog att lämna in till Apple-butik som gäller. Eller fixa det själv. iFixit-guide här (de säljer batteri - original minsann - också). Kolla först vad priserna motiverar för åtgärd.

dom hade ju dessvärre inga i lager. lyckas inte hitta om dom skickar till sverige. annars verkar det ju finnas här http://www.batteriexperten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=APPLE_A1322

men dom var ju iof slut oxå :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...