Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med Air Video via 3G nät

Taulantgashi

Recommended Posts

Taulantgashi

Hej!

Har precis inskaffat mig en iPad och har velat fixa ett schysst streamningsprogram mellan dator - iPad. De blev Air Video!

Nu till problemet, jag kan hitta servern via wifi men skulle vilja fixa så jag kan komma åt filmerna via 3G-nät. Har problem med

att få någon anslutning. Har letat och letat på google men hittar ingen lösning. Det är väldigt luddigt.

Så min fråga är : Hur kan man lösa detta ?

Jag har en D-link Dir-600.

Tack på förhand!

Taulantgashi

Jag har följt första punkten som du skrev, och har gått in på remote och kryssat in i dem två rutorna.

Detta kommer upp på status: Warning: Possible double NAT detected! Make sure that only one router on your network is doing network adress translation.

Min router supports:

-NAT

-SPI FIREWALL

-UPnP

-LLTD

-DDNS

osv.

Vet inte riktigt vad du menar med att öppna portar, det kanske där problemet ligger? Har somsagt en d-link dir-600. Kan komma in på admin-sidan men vet inte hur jag skall kunna öppna portar som du skrev. Har varit inne på deras forum där de kommer med någon lösning men tycker det är väldigt luddigt och känner inte att jag har någon koll på vad de menar. Finns det någon lättare variant?

Du måste tala om för routern att genom en specifik port ska trafik vara tillåten utåt mot internet annars så går det inte.

Här ser du hur du ska göra...scrolla ner lite på sidan.

Taulantgashi

Så långt är jag med på hur man öppnar portar. Men nu är ju frågan vad jag ska skriva in i följande alternativen

Name: ________ << Application name Public port [ ] - [ ] (alltså vilket namn och vilka siffror ska in här)

Ip Adress:_______ << Application namne Private Port [ ] - [ ]

Ska man fylla i bägge två eller hur ska man göra ? Just nu i detta fallet till Air Video

Om du vill öppna porten manuellt, stäng av följande inställning i Air Video först.

(Den skall inte vara ikryssad)

post-34265-094058200 1345733794_thumb.png

Sedan inställningarna i routern:

Namn: Vad du nu vill kalla inställningen så du kommer ihåg den.

Public port: 45631-45631

Private port: 45631-45631

IP adress: Lokal IP-adress på datorn som kör Air Video servern.

Taulantgashi

Är osäker på vart jag hittar mitt Lokal IP-Adress som jag kör Air Video Servern. Är oerhört tacksam för att ni försöker hjälpa mig men är inte så kunnig vid det här området haha!

Öppna systeminställningar->Nätverk.

Klicka på den aktiva nätverksenheten om den inte är vald.

IP-adressen skall stå där i rutan till höger någonstans.

Taulantgashi

Hittade IP-nummer men får inte det att fungera ändå. När jag går in på Air Video Stream och klickar på Test Connection så står det att det inte går att nå servern från Internet :/ Vet inte om det kan ha och göra med det här dem kallar double NAT! OH SÅ JOBBIGT! Finns det något annat jag kan göra ?

Hur har du saker kopplat i hemmet med modem, router dator osv?

Och vad använder du för dator?

Taulantgashi

Jag har en trådlös router som jag har kopplat in internet till sen därifrån sprider jag dem till mina diverse prylar som behöver trådlöst internet. Jag har en Toshiba dator

• 3 months later...
Matiasstarbeck

Var det nån som hittade en lösning åt koplimi? Jag har nämligen samma problem. Ett 3G-modem (huawei e367) i usb-porten på min hemmarouter (TP-Link MR3420). Allt fungerar perfekt förutom Air video. Har prövat allt som går att pröva i router inställningarna, öppnat portar, stängt av UPnP, testat DMZ m m.. Finns det något jag kan göra?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...