Jump to content
Just nu i M3-nätverket

In och utloggning till nät. Användarens uppgifter är kvar!

mralfaromeo

Recommended Posts

Hej!

Har problem med utloggning av användaruppgifter när man ansluter mot ett nät som kräver personligt användarnamn och lösen i OS 10.7. Uppgifterna sparas någonstans och andra kan surfa på den tidigare uppgifter. Jag fattar inte hur jag tar bort det. Jag startar om datorn men användarens uppgifter är kvar. Har inte hittat denna info på någon sité men nu hoppas jag på framgång

- Fredde

Och det ligger inte i Nyckelhanteraren?

Du säger att andra surfar... har du inget gästkonto för andra då? Med begränsad behörighet? Eller är det gästkontot som är det du använder?

Hej Raphael!

Alla som ska ansluta mot nätet använder sig av personliga uppgifter. Loggar man in först så är den användarens uppgifter kvar och andra behöver inte uppge sina uppgifter. Nätet är styrt av en leverantör som utfärdar dessa konton och det finns inget gäst nät, utan alla ska vara behöriga. Jag vill kunna logga ut så att säkerheten höjs. I nyckelhanteraren hittar jag inga uppgifter om att detta skulle sparas där. Du för gärna förklara mer om du tror det är där problemet ligger.

Tack för ditt svar

Vad jag vet är:

Företaget Steria har byggt ut ett trådlöst nät i skolan där dessa datorer finns. Jag dubbelkollade vad nätet heter, UBK-guest. Raphael skrev om gästnät men detta är styrt, där varje elev har användarnamn och lösen. Företaget Steria utformar användarnamn och lösenord.

Kan meddela att med tidigare OS system har detta inte varit något problem, därav mina tankar kring OS 10.7.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...