-Rolle- Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Går i tankarna att byta från PC till Mac.. En del funderingar gällande detta. Har sneglat på iMac och då en 27 tums skärm. Detta dels för att barnen skall kunna titta på filmer på den men också då jag redigerar (amatörmässigt) i photoshop.. Eftersom jag inte kan nått angående Mac så funderar jag på om det kan vara värt att köpa en begagnad. Har inget behov av någon superdator.. Den kommer som sagt användas för enklare redigeringar och vanligt datoranvändande.. Sett att det finns i5 och i7 bland annat.. Vissa datorer har några år på nacken och ligger runt 6-7000:- Är det vettigt att köpa en begagnad? Är det något speciellt man bör tänka på som normalanvändare? I övrigt har vi iphones och Apple tv och lockas av den kvalitet som verkar gälla för det mesta Apple gör.. Tacksam för köpråd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThreeX Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Det enda råd jag kan ge är, kolla på mac2sell först, de flesta Blocket-annonsörer jag sett försöka sälja sina begagnade Macar tycks tro att de inte går ner i pris trots att de är begagnade.. inte ovanligt att se olika 1- 3 år gamla macar 500 - 1000:- billigare än en sprillans ny (och bättre specad) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Det enda råd jag kan ge är, kolla på mac2sell först, de flesta Blocket-annonsörer jag sett försöka sälja sina begagnade Macar tycks tro att de inte går ner i pris trots att de är begagnade.. inte ovanligt att se olika 1- 3 år gamla macar 500 - 1000:- billigare än en sprillans ny (och bättre specad) Även Mac2sell har övervärderat Macarna, tycker jag. Kolla på Tradera på avslutade annonser (avancerad sökning). Som sagt: Blocket innehåller (ofta) säljarens våta dröm angående priset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Rolle- Posted August 23, 2012 Author Share Posted August 23, 2012 Okej.. Ska kika runt lite. Men i3, i5 eller en ny då? Någon speciell årgång man bör undvika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.