vicce Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Jag har nu införskaffat en Airport Extreme. Kopplade en Seagate Expansion disk (USB 2.0 versionen, med andra ord 1-2 år gammal) till den, men problemet är att den gärna går ner i viloläge hela tiden och startar sedan igen även fast den inte används. Det är irriterande att man får upp en ruta hela tiden att hårddisken kopplats bort, och lika irriterande att den startar även fast jag inte använder/har använt den på ett tag. Vilken extern hårddisk lämpar sig bäst till en Airport Extreme? Antigen en som är på hela tiden eller som går ner i viloläge, men som inte "matas ut" så datorn visar ett felmeddelande var 3-4 minut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KMN Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Om du inte använder hårddisken ”på ett tag” kan du väl ha den utmatad? Den är ju ändå tillgänglig under Delat, AirPort Extreme i Finder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vicce Posted August 24, 2012 Author Share Posted August 24, 2012 Om du inte använder hårddisken "på ett tag" kan du väl ha den utmatad? Den är ju ändå tillgänglig under Delat, AirPort Extreme i Finder. Jo, det går ju, men den håller ändå på att gå ner i varv och upp i varv hela tiden. Jag vill ha en som antingen är på hela tiden, eller som vaknar när jag "väcker" den i Finder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vicce Posted September 9, 2012 Author Share Posted September 9, 2012 Besvarar min egen fråga. WD My Book Essential 2 TB fungerar utmärkt till en Airport Extreme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 På flera LaCie hårddiskar finns ett reglage där man kan välja om hårddisken alltid ska vara på eller gå ner i viloläge / stand by. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.