Experto Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Jag har en iPad av första generationen på 16gb + 3g som jag undrar hur mycket den är värd. Paddan är inköpt i Storbritannien typ ett halvår efter den släptes och har 1-2 små, nästan osynliga, repor nere vid "home button". Tillbehör, kvitto och ett fodral finns också. Vad tror ni man skulle kunna få om man sålde den? Har sökt lite på blocket och tradera men får inte någon riktigt bild av prisläget då det finns annonsörer som verkar vilja ha riktiga drömpriser och sökningar på utländska sidor ger allt mellan 500-2500kr. Så hur ser prisbilden ut, någon som vet? Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Sök på avslutade annonser på Tradera så visar det runt 1900-1950 spänn. http://www.tradera.com/ipad-c3_342496?search=ipad%203g%2016GB&ended=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Experto Posted August 22, 2012 Author Share Posted August 22, 2012 Herregud vad trögtänkt man kan vara ibland! Att man inte insåg det själv.. Tack så mycket! Härligt f.ö. att Apple-prylar inte sjunker lika mycket i pris som de borde! Sök på avslutade annonser på Tradera så visar det runt 1900-1950 spänn. http://www.tradera.c...%2016GB&ended=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silverfox Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 En högst personlig åsikt men för mig är priset 1900-1950 alldeles för högt för en 16 GB när det gäller första generationen iPad. Enligt mig funkar den bara till att surfa med eller läsa e-böcker. Långsam är den och 16 GB är inte mycket för en läsplatta, så man kan inte lägga in så mycket media och spelappar. Den var snabbare innan iOS 5 kom men sedan blev den tungkörd. Jag hade en polare som var sugen på att köpa en iPad och jag avrådde henne faktiskt från att köpa en iPad1. Jag sa till henne att köpa en tvåa i stället även om hon skulle få lägga 3000-3500:- för en sådan. Personligen som sagt tycker jag att ett mer rätt pris är hälften för en iPad1, cirka tusenlappen, om man nu bara ska surfa och man verkligen vill ha en? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.