Peter Westerlund Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Jag råkade spara över två filer när jag satt i Dreamweaver och laddade hem två filer från FTP:n. Vill ha tillbaka dom lokala versionerna av filerna som jag råkade skriva över. Går det på något sätt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Använder du Time Machine är det busenkelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Westerlund Posted August 21, 2012 Author Share Posted August 21, 2012 Tyvärr inte. Men jag har inte stängt Dreamweaver eller Google Chrome-sidan ännu. Kan filen finnas i någon cache-mapp? Alltså, filen jag ville behålla hade jag uppe i chrome fast på localhost-adress. Använder MAMP Pro. Sen råkade jag i Dreamweaver klicka på filen på webservern online och då sparades den lokala filen över av denna. jag vet att det är dumt upplägg kanske och dumt att inte ha backups. Men det är lite sent påkommet nu :/ Detta är bara desperat frågan om det möjligtvis ändå kan finnas något sätt att få tillbaka filen på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan_ii Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 »Kan filen finnas i någon cache-mapp?« - pröva lite med File Juicer; den rotar igenom vad du har kvar i browser-cachen.. »Men jag har inte stängt Dreamweaver eller Google Chrome-sidan« - du kan ju alltid kolla källkoden i Chrome och kopiera-spara denna; givetvis kanske bara fördelaktigt om det bara är klientkod - alltså inte en ex. php-sida med php-kod som inte visas i chrome - annars kanske du kan köra »ångra« i Dreamweaver ?? för att få tillbaka den kod du hade lokalt - och sedan spara .. ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Westerlund Posted August 22, 2012 Author Share Posted August 22, 2012 »Men jag har inte stängt Dreamweaver eller Google Chrome-sidan« - du kan ju alltid kolla källkoden i Chrome och kopiera-spara denna; givetvis kanske bara fördelaktigt om det bara är klientkod - alltså inte en ex. php-sida med php-kod som inte visas i chrome Nej jag får inte med min php men det vore bättre än inget. Tyvärr så laddas sidan på nytt när man väljer att visa källkoden dessutom. - annars kanske du kan köra »ångra« i Dreamweaver ?? för att få tillbaka den kod du hade lokalt - och sedan spara .. ?? Hade inte filen öppen i Dreamweaver, då går det väl inte att ångra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.