poiu Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Ibland/ganska ofta så undrar jag varför Apple krånglar till det så mycket i onödan för att få det så cleant och utan valmöjligheter för oss användare. Efter 3 timmars pillande och googlande så ger jag upp och slänger ut några frågor här. 1. Kan jag synka hela "Bilder" mappen på maccen med iPadden så att om ändringar görs på en av enheterna så synkas det över till den andra? 2. Jag får dubbletter på iPadden när jag har bildström påkopplat vilket är väldigt irriterande, någon som vet hur man slipper dubbletter fast man har bildström på? 3. Jag har på en del foton lagt in några "Nyckelord" och "Ansikten" i iPhoto på min Mac men dessa följer inte med när jag flyttar över dom till min iPad. I den inbyggda bild appen så ser jag ingen information alls på bilden och i iPad versionen av IPhoto så ser jag info om iso mm men inga taggar. Hoppas nån vänlig själ kan hjälpa mig innan jag sliter av allt mitt hår Tack på förhand Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnalder Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Dubletter är väl bara att samma bild visas på två ställen; kamerarulle och bildström? Link to comment Share on other sites More sharing options...
poiu Posted August 21, 2012 Author Share Posted August 21, 2012 Dubletter är väl bara att samma bild visas på två ställen; kamerarulle och bildström? Inte på min iPad iaf. Om jag tar en bild med kameran på iPadden så synkas den automatiskt över bildström och då hamnar den i iPhoto på Maccen. När jag sen i Itunes klickar på synkronisera iPad så kopierar den över bildströmsbilden tillbaka till iPadden. Så på Maccen är allt i sin ordning, bilden finns i "Bilder" och i "Bildström". Men på iPadden finns nu bilden 2 gånger under "Bilder" och 1 i "Bildström". Vad är det för fel här? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Felet är att du synkar på 2 sätt. Nöj dig med antingen icloud eller vanlig synkning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
poiu Posted August 24, 2012 Author Share Posted August 24, 2012 Felet är att du synkar på 2 sätt. Nöj dig med antingen icloud eller vanlig synkning. icloud synkar bara bilder ej filmer. Jag har inte lyckats fixa över filmerna på annat sätt en via lokal sync Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.