Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fler som har denna bugg i Mac OS X?

Pocahontas

Recommended Posts

Startade en tråd under Allmänt Mac, om några problem jag hade i Mountain Lion..eller rättare sagt, trodde jag hade, men som jag nu förstått är en del av nyheterna i 10.8

Var detta att man inte kunde skapa nya pappar på hårddiskens skrivbord utan att först ange lösen...

Det var då jag upptäckte något konstigt med min Användarmapps behörigheter...när man valde Visa info om mappen.. då visades istället för Staff, detta

post-113-078210900 1345552342_thumb.jpg

Detta har jag kollat upp är en bugg som tydligen finns hos många..

Här en tråd på Apples diskussionssida om problemet

https://discussions.apple.com/thread/3700685?start=0&tstart=0

Själv jag hade inte upptäckt den, fanns redan i Lion har jag kollat på en Superduperbackup.. och inte gett mig några problem..vad jag vet.

Problemen började när jag var inne och pillade där, utan att veta vad jag sysslade med..

Så nu måste jag lägga tillbaka en backup för att fixa till det.

Vore intressant att veta om det finns fler här som har denna "bugg".

Jag har den inte

Jag har 10.8 Mountain Lion och kan skapa mappar på Skrivbordet utan att ange lösen. Det är bara rotbiblioteket där lösen krävs för att lägga mappar och dokument. För mappar i mappar avkrävs inte lösenord, och Skrivbordet är ju en mapp..

Kör jag Visa info på min hem-mapp så står det mitt namn, staff och everyone. Så jag har inte det problem du beskriver.

Jag har 10.8 Mountain Lion och kan skapa mappar på Skrivbordet utan att ange lösen. Det är bara rotbiblioteket där lösen krävs för att lägga mappar och dokument. För mappar i mappar avkrävs inte lösenord, och Skrivbordet är ju en mapp..

Kör jag Visa info på min hem-mapp så står det mitt namn, staff och everyone. Så jag har inte det problem du beskriver.

Samma för mig.

Nej, mitt "hus" har Staff-bara läsa. Precis som du säger måste man i ML ange lösen för att skapa ny mapp i HD.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...