Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Skicka programspecifikt ljud via Airplay

Cpunk

Recommended Posts

Hej.

Hade tidigare airfoil för att spela musik till airport express. I det programmet kunde man välja vilket program som skulle skickas till airport express eller Apple TV. I och med ML finns airplay inbyggt.

Problemet uppkommer när jag vill ligga i sängen och kolla stream och sambon är i vardagsrummet och vill lyssna på spotify. Antingen kommer allt ljud ut ur datorhögtalarna eller allt ljud via airport express.

Finns det någon enkel fix till detta? Googlade lite och hittade denna sidan men det är lite för avancerat för mig.

http://joris.kluivers.nl/blog/2012/07/25/per-application-airplay-in-mountain-lion/

Hej och tack för ditt svar.

Ja, kanske lite luddigt formulerad fråga. Men Airfoil tar betalt för uppdatering från version tre som jag har till version fyra. Tycker det är sniket att jag ska lägga ut 25 dollar till när jag redan har köpt programmet. Version tre funkar inte i ML.

Så, finns inte programspecifik delning inbyggt i ML eller ska jag behöva köpa airfoil igen?

Nej, det finns (tyvär) ingen programspecifik delning av ljudet via AirPlay och tydligen så ser ju utvecklaren här sin chans att tjäna lite mer pengar. Dock brukar ju uppgraderingar från en version till annan erbjudas lite billigare eftersom man redan är kund.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...