MacMagnus Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Hej! Jag har en MacMini4,1 (Mid 2010) med 8GB RAM och SSD. Den går nu med original-OS'et; snökissen 10.6.8. Uppdaterade nyligen en iBook G4 från Tiger till Leopard framgångsrikt. Det är klart att jag undrar om Mini'n kommer att bli lika pigg om jag uppdaterar den till lejon eller bergslejonet. Är det någon som har erfarenhet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacMagnus Posted August 31, 2012 Author Share Posted August 31, 2012 Okej - ingen avråder direkt, men å andra sidan är det ingen som hejar på heller!? Min enkla slutsats blir då att behålla original-OS'et tills vidare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Som OS-konservativ föreslår jag att köra med original-OSet om inte du behöver ett nyare av någon anledning. 10.6 är ett mycket bra och stabilt OS X. Jag skulle tro att Mountain Lion fungerar bra på din burk eftersom du har gott om RAM och en SSD som kvickar på det mesta. Det finns några med mindre bra erfarenhet men i stort verkar fok nöjda. Det är alltid en bra ide att vänta tills ett nytt OS har "satt sig" så om kring 10.8.3 är det mesta i barnsjukeväg botat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Till att börja med så fungerar inga program som är skrivna i Power-PC. lite surt för en del Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.