Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Final Cut Pro 7.0.3 i Mountain Lion?

decibel

Recommended Posts

Tjenare!

Har läst på roaringapps.com att Final Cut Pro 7.0.3 ska "fungera okej" i Mountain Lion.

Men finns det någon här som testat det och kan lämna sin åsikt?

Tacksam för svar!

• 4 months later...

Funkar fint - iofs kör jag FCPX men jag har kvar FCP7 och när jag hämtat upp gamla project så rullar allt normalt. Många pros kör fortfarande FCP7 (även om så småningom alla gått över till FCPX) och dom har säkert Mountain Lion många av dom och hänger alltså i övrigt med i utvecklingen.

Att FCP7 skulle strula i ML har jag aldrig hört förr. Vad är det som skulle strula? Apple har då inte sagt något om att deras förra Final Cut inte skulle funka med ML.

Jag kan dock föreställa mig att en del plug-ins kanske strular med ML pga att dom utvecklades för typ Leopard/Lion och inte längre fixas till efter OS-updates då dom satsar allt på pluggar till FCPX. Dom - och större delen av industrin - har nu lämnat FCP7 och satsar rubbet på FCPX. Men strulande pluggar är ju en annan sak - har inte med FCP7 som sådant att göra.

Det funkar ok förutom en störande sak. Det laggar i "viewer"-fönstret när det är snabba rörelser eller panoreringar, verkar vara problem för många oavsett grafikkort. Jag hade gammal Macbook pro (2008) som det funkade fint på i 10.5.8. Nu bytt till senaste Mini med Mountainlion och upptäckte det här problemet. Rekomenderar att inte uppgradera till ML om det funkar bra i SL eller Lion. Förhoppningsvis kommer det lösas i version 10.8.3, mer diskuteras det om det här:

https://discussions.apple.com/thread/4254859?start=45&tstart=0

Aha - det är därför jag aldrig märkt något krux; jag kör med videokort och extern skärm - där ser allt bra ut.

Jag tror att kruxet har med ML och GPU och det märkt bara med FCP7...och kanske något annat äldre program också.

Det funkar ok förutom en störande sak. Det laggar i "viewer"-fönstret när det är snabba rörelser eller panoreringar...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...