Jump to content
Just nu i M3-nätverket

mailin.comhem.se” accepterade inte lösenordet


Michael J

Recommended Posts

Hej,

 

Ett irriterande popupmeddelande dyker upp i mailprogrammet:

 

"Ange lösenordet för kontot "Comhem

POP-servern ”mailin.comhem.se” accepterade inte lösenordet för användaren ”(mitt namn)”.

Skriv in lösenordet igen eller avbryt."

 

Jag har angivit lösenordet, kollat stavning och annat, men meddelandet fortsätter att dyka upp.

 

Vad gör jag?

 

Mvh,

Michael Jucker

Link to comment
Share on other sites

<br />Det där felet brukar dyka upp när pop-servern har problem. Inte mycket du kan göra alltså eftersom felet är serverside. Du kan möjligen kontakta Comhem för att få koll på när felet är avhjälpt.<br />

Tack för upplysningen om pop-servern. När tokigheterna anfaller undrar man var felet ligger.

 

Jag skickade Comhem ett mail innan jag startade tråden, men de tar nog god tid på sig…

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Varje gång jag öppnar Mail får jag fortfarande ett popupmeddelande som går ut på att Mail inte kan ansluta till servern Comhem och att jag måste skriva mitt lösenord.

 

Meddelandet fortsätter att dyka upp medan jag är inne på Mail.

 

Jag mailade Comhem i går.

 

I dag ringde man upp mig och gjorde en grundlig genomgång av inställningar.

 

Korrigeringar gjordes, men meddelandet fortsatte att dyka upp som tidigare.

 

Comhem menade att programmet kanske måste tas bort och installeras igen.

 

Problemet fanns innan jag uppdaterade till OS X 10.8.1.

 

Jag vet inte vad jag ska göra. Några förslag?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...