Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Streama från Time Capsule

bubbzy13

Recommended Posts

Tjena!

Någon som vet om man kan få till så man kan lägga in tex. filmer, bilder och ljud på sin Time Capsule och sedan komma åt det och strama filmer från den när man är på annan ort?

Kör en app nu som heter "Air video" nu på iPaden och iPhonen som kan komma åt filmer från datorn på det sättet men det innebär ju att jag måste ha datorn ståendes igång.

Har försökt ställa in i den appen och komma åt det jag lägger in på capsulen men får inte till det...det kanske inte ens går? Andra appar eller ideer hur man kan lösa det?

Tacksam för hjälp!

/Erik

• 2 weeks later...

Ingen som funderat i samma banor eller har erfarenhet kring detta?

/Erik

• 2 weeks later...

Du kan använda Time Capsule som NAS, ja.

Huruvida det funkar med iPad & iPhone har jag inte kollat på, men om du har en MacBook så går det alldeles utmärkt med "Back to my mac" (eller tillbaka till min Mac som den heter på svenska).

När du befinner dej utanför ditt eget nätverk så är det bara att klicka på din utdelade HD på Time Capsulen (i Finder) för att browsa bland dina filer...

Filebrowser som Billy Boy länkar ovan, funkar bra om man befinner sej i samma nätverk som sin Time Capsule, om det funkar mellan olika nätverk har jag inte kollat på. Dessutom bör det tilläggas att Filbrowser bara stödjer uppspelning av .MP4 filer (gällande filmer), om du har filmer på andra format så får du använda någon media-app ihop med filebrowser (typ oPlayer).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...