Erik Eliasson Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Hej, jag märkte att min iMac höll på att skicka och ta emot grejer fast jag inte hade några program igång. Så jag installerar Little Snitch för att se vad det är som åker ut och in. Då ser jag att nånting som heter Vnetd står för över 800 uppkopplingar på 10 minuter. Dessa uppkopplingar går bl a till olika telekomföretag som Comhem, Telia och Bahnhof. Vad är det min dator skickar och varför? Är det någon som vet? Det här tar en del bandbredd om inte annat. Hilsen Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
lar-sode Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Det är voodlers tjänst som utnyttjar din hårddisk för att dela filer går att stänga av manuellt i inställningar -> voddler men den startar automatiskt vid omstart av datorn. Om du inte vill ha voddler kvar kan du även avsinstallera den därifrån. vnetd måste vara på för att kunna utnyttja voddlers tjänster kan vara värt att poängtera... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 En bärbar dator tar mer ström med voddler installerat. Jag tyckte mig märka en klar skillnad när jag avinstallerat det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Eliasson Posted August 21, 2012 Author Share Posted August 21, 2012 Jag plockade bort filen com.voddler.vnetd.plist som låg i Macintosh HD>Bibliotek>LaunchDaemons. Vips så slutade det. Och Voddler är inget jag använder. Så tack för hjälpen. //Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.