JokerM Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Har en två-tre veeckors "gammal" MacBook Pro Retina som jag har märkt några problem med. Så fort jag lyssnar på musik via finder (mellanslag på en mp3 fil) eller på youtube så knastrar det i högtalarna när jag scrollar på någon websida eller bara småpillar med datorn. Rör jag inte datorn så är det inget knaster utan bara när jag håller med den som sagt. Några mer som har det problemet? Sen när man lyfter Macen så knakar den till också. Är detta ett vanligt problem med retina Macen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Walker Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Hade precis samma problem med ljudfiler. Hackande video också, speciellt om man körde på högre upplösning än "bäst för retina". Problem med checksummefel på filer man laddade hem. Grafikbuggar där delar av bilden försvann. Jag kände mig lite för mycket som betatestare så jag lämnade tillbaks datorn. Jag vill ju gärna ha en retina Mac så jag tror jag kommer att köpa en senare när nästa generation kommer men.. Jag blev nog bara besviken när jag lagt så mycket pengar på datorn (köpte fullspecad). Link to comment Share on other sites More sharing options...
sbozic Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Sitter själv med en fullspecad 15" och när datorn ligger mot ett hårt underlag så hörs inget, men säg att du har laptopen på ett mjukt soffarmstöd så att bara delar av chassit vilar direkt mot stödet, då så hör jag ett tickande ljud som påminner om ett "hårddisk tick" när jag skriver och laptopen belastas av mina underarmar/handleder om ni hänger med. Men när man lyfter laptopen eller vilar med armen mot den på något sätt så knakar det också till och från. Känns sådär på en så pass dyr laptop. Någon som vet om det ska vara så här? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.