Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Blir bara svart/vit rutig bild :(

Stefan1968

Recommended Posts

Hej alla experter :)

När jag stoppar i en original-dvd i min Macbook Pro (juni 2012) och vill köra AirPlay till TV:n blir det bara ljud och bilden som spelas upp i det inbyggda dvd-spelare programmet ändras och blir svart/vit rutig, det blir således bara ljudet som är riktigt och bilden blir knasig på TV:n, stänger jag av AirPlay till AppleTV blir bilden genast normal på Macen. Andra "fulkopior" så att säga funkar hur bra som helst, lika så Viaplay och andra playtjänster. Har detta att göra med kopieringsskydd så man inte kan sända bilden trådlöst via AirPlay till AppleTV? kör jag t.ex AirVideo så streamar det i full-hd och spelas upp i full-hd så prestandamässigt klarar den ju av det.

Om det är p.g.a. kopieringsskydd är det väl lite korkat för jag vill ju bara använda Macen till att spela upp, jag skall ju inte kopiera något. eller är det något annat som är fel här?

<br />Går det inte att kolla på DVD med VLC?<br />
<br /><br /><br />

jo men det är inte det som är problemet, utan det är när jag aktiverar AirPlay till AppleTv det bara blir svart/vit rutigt, bild har jag normalt så länge jag inte kör airplay så det har inget med codecs osv att göra

<br /><br /><br /><br /><br /><br />jo men det är inte det som är problemet, utan det är när jag aktiverar AirPlay till AppleTv det bara blir svart/vit rutigt, bild har jag normalt så länge jag inte kör airplay så det har inget med codecs osv att göra<br />
<br /><br /><br />

Körde filmen genom Handbrake och då fungerar det hur bra som helst att spela upp den med AirPlay, men jag fattar inte varför det inte skulle vara tillåtet att spela upp original-dvd filmer med AirPlay via AppleTV

Så det blir alltså svart-vit bild när du spelar upp filmen med vlc och strömmar över airplay?

<br />Så det blir alltså svart-vit bild när du spelar upp filmen med vlc och strömmar över airplay?<br />
<br /><br /><br />

Jupp så länge det är en original dvd så blir det så när jag slår på airplay

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...